اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان‌رضوی:

دومین ردیف بودجه در کمیته امداد اعتبارات خودکفایی است

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی گفت: دومین اعتباری که در امداد تعیین شده است بعد از اعتبارات مستمری اعتبارات خودکفایی و اشتغال‌زایی است.

دومین ردیف بودجه در کمیته امداد اعتبارات خودکفایی است

غلامرضا محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: این اعتبارات بیشتر در بخش‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی صرف می‌شوند.

وی تصریح کرد: به گونه‌ای که در سال‌ جاری 102 میلیارد تومان برای اشتغال اعتبار بانکی در نظر گرفته شده است که 50 میلیارد آن در مشاغل خانگی و 52 میلیارد آن در خود اشتغالی هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی افزود: به دلیل اینکه سقف تسهیلات در خوداشتغالی پایین‌تر است تعداد وام‌های خود اشتغالی که به افراد داده شده بیشتر بوده است.

محسنی با بیان اینکه کمیته امداد به طور مستقیم اقدام به ایجاد اشتغال برای افراد نمی‌کند اذعان کرد: کمیته امداد از طریق آموزش دادن افراد و اعطای تسهیلات زمینه‌های اشتغال را برای افراد ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش در هر زمینه‌ای در کمیته امداد به طور رایگان انجام می‌شود خاطر نشان کرد: اولویت اول برای آموزش زنان سرپرست خانوار و بعد از آن فرزندان آن‌ها و بعد از آن کلیه افراد نیازمند هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی ادامه داد: در واقع آموزش اقشار نیازمند یک نوع عملکرد پیشگیرانه از ورود این افراد به چرخه خدمات‌رسانی امداد در سال‌های آینده است.

محسنی با اظهار خوشحالی از اینکه عده زیادی از افرادی که زیر پوشش کمیته امداد هستند افرادی تحصیل‌کرده هستند متذکر شد: بخشی از خدمات اشتغال کمیته امداد در زمینه‌های کاریابی است.

وی افزود: کمیته امداد برای کارفرمایانی که نیروهای استخدامی خود را از بین افرادی که زیر پوشش کمیته امداد انتخاب کنند امتیازاتی در نظر می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی ادامه داد: به عنوان مثال در شهرستان‌ها 50 درصد از هزینه‌های بیمه کارفرمایان را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

محسنی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه تولید فرش دستباف تاکید کرد: صنعت فرش تنها صنعتی است که کمیته امداد به طور کامل در آن وارد شده است.

وی ادامه داد: به گونه‌ای که کمیته امداد خراسان‌رضوی یکی از مراکز بزرگ تولید فرش در کشور بوده است ولی این تولید بالا به دلیل برخی از عوامل درون سازمانی و برون سازمانی پایین آمده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با اشاره به انجام آسیب‌شناسی‌های کارشناسانه توسط کارشناسان کمیته امداد یادآور شد: در طول این کارشناسی‌ها سهمیه‌های دار قالی برای هر شهرستان مشخص شد و در حال حاضر هر شهرستان دارهای قالی فعال مربوط به خود را دارد.

محسنی ادامه داد: در حال حاضر تعداد دارهای قالی فعال به هزار و 700 عدد در استان رسیده است و کمیته امداد خراسان‌رضوی وظیفه فروش آن‌ها برای افراد را نیز بر عهده دارد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله بیمه برای زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: تمام زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد در شهرهایی با جمعیت بالای 20 هزار نفر بیمه هستند و در شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز تمام زنانی که طرح فعال خود اشتغالی دارند بیمه هستند و تمامی خدمات بیمه‌ای شامل آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/70010/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول