اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یوسفیان‌ملا:

دولت عمدی ارائه لایحه بودجه را به تاخیر می‌اندازد / رئیس‌جمهور بعدی قانونمندی را رعایت کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیته برنامه و بودجه مجلس و نماینده آمل در مجلس با انتقاد از تاخیر سال‌های اخیر دولت در ارائه لایحه بودجه گفت: امیدواریم رئیس‌ جمهور بعدی در این زمینه قانونمندی را رعایت کند.

دولت عمدی ارائه لایحه بودجه را به تاخیر می‌اندازد / رئیس‌جمهور بعدی قانونمندی را رعایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه شرایط و عملکرد همه مسئولان باید منطبق بر قانون اساسی باشد، یادآور شد: هر ساله دولت بر اساس قانون موظف است 15 آذر ماه لایحه بودجه را مجلس ارائه کند و اگر این امر صورت نگیرد، باید لایحه چند دوازدهم را ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه لایحه چند دوازدهم کاری از امور کشور پیش نمی‌برد، گفت: چند دوازدهم یعنی هزینه جاری و حقوق کارمندان و این امر به پروژه‌های عمرانی کشور لطمه وارد می‌کند.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه دولت‌هایی که 15 آذر ماه لایحه را تحویل می‌دادند هم به زحمت کار بررسی بودجه تا پایان سال به اتمام می‌رسید، افزود: حالا که در سال‌های اخیر دولت لایحه بودجه را با تاخیر چندین ماهه ارائه می‌کند، نمی‌شود کاری برای پیشرفت کشور کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه ارائه شده به 13 قسمت تقسیم شده و به 13 کمیسیون می‌رود، یادآور شد: کار بررسی بودجه زمان‌بر است اما به نظر می‌رسد دولت عمدی ارائه آن را به تاخیر می‌اندازد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قیمت نفت و دلار در بودجه هیچ‌گاه به صورت قطعی بیان نمی‌شود، گفت: اگر دلیل دولت مشخص نبودن و یا ثبات نداشتن قیمت دلار و نفت است، همواره در بودجه حداقل قیمت نفت و یا نرخ شناور مدیریت شده دلار را بیان می‌کنیم تا اگر محقق نشد در اصلاح و متمم بودجه ارائه شود.

وی با بیان اینکه عدم ارائه بودجه به زیان مردم تمام می‌شود، اظهار داشت: ما از طرف ملت مسئولیم که بگوییم که بودجه چند دوازدهم یعنی هیچ پروژه‌ای در کشور صورت نمی‌گیرد.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه تاخیر در ارائه بودجه هزینه‌های عمرانی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: اگر مسئولان با هم دعوا کنند زیانش را مردم می‌بینند.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌ جمهور در مجلس تاکید کرد: سخنان رئیس‌ جمهور به جا بود اما این برنامه‌ها باید در اول دوره گفته می‌شد ولی درباره قانونمندی امیدواریم رئیس‌ جمهور بعدی به این برنامه‌ها و قوانین عمل کند.

انتهای‌ پیام/86011/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول