اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تامین منابع مالی صنایع در بودجه 92

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکلات صنایع و تامین منابع مالی آنها در بودجه 92 لحاظ خواهد شد.

تامین منابع مالی صنایع در بودجه 92

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محسن صالحی‌نیا در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان یزد اظهار داشت: تبیین سیاست‌های حمایتی و شناسایی روش‌های مرتبط در حوزه صنعت از اولویت‌های کاری وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به سفر جمعی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان یزد، هدف از این سفر را رصد مشکلات صنعت استان از زبان صنعتگران و بازدید از چند واحد صنعتی در استان عنوان کرد.

صالحی‌نیا عنوان کرد: تامین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، برنامه‌ریزی در راستای حل مشکل معوقات و بازپرداخت تسهیلات بانکی، شناسایی ظرفیت و منابع تسهیلات استان برای اختصاص در بودجه 92 و حمایت از ظرفیت، مصرف، صادرات و چرخه تولید از اهداف مهمی است که در بازدید از صنایع دنبال می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تقویت واحدهای تولیدی، پشتیبانی و تامین مواد اولیه بخش صنعت و توجه ویژه به مقوله صادرات را خواستار شد.

صالحی‌نیا همچنین هدفمندی یارانه‌ها در بخش صنعت در چهار محور اصلی نرخ ترجیحی در نهاده‌های انرژی، تامین منابع مالی و پولی از هدفمندی به صورت پشتوانه تسهیلات، تامین مواد اولیه و ظرفیت در کشور به صورت ذاتی و تامین نهاده‌های تولید در واحدهایی که نیاز ارزی دارند را مهم ارزیابی کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار نیز با تاکید بر اهمیت تولید ملی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، از حل مسائل و مشکلات 15 واحد صنعتی طی این جلسات خبر داد.

استاندار یزد نیز در این جلسه، استان یزد را دارای بالاترین ذخایر معدنی در کشور دانست و افزود: 370 واحد صنعتی فعال در استان یزد مشغول به کار هستند.

محمدرضا فلاح‌زاده یکی از مشکلات پیش روی گسترش صنعت استان را مقوله آب عنوان و خاطرنشان کرد: رفع موانع پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده، طرح آمایش و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی باید در اولویت کاری قرار گیرد.

استاندار یزد همچنین از آماده بودن پیشنهاداتی در راستای حمایت هر چه بیشتر از صنعت استان خبر داد.

اعضای ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌ها همراه با ریاست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی بازدید کردند.

واحد صنعتی شرق جامه تولیدکننده البسه جین مستقر در منطقه ویژه اقتصادی یزد و واحد صنعتی جهان الکترونیک تولیدکننده بردهای الکترونیکی مستقر در شهرک صنعتی یزد و کارخانه نورد فولاد یزد از طرح‌های صنعتی مورد بازدید این هیئت بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد هدف از این بازدید را بررسی مشکلات واحدهای تولیدی از نزدیک و ارائه راهکارهایی در حدود قانون عنوان کرد.

سید مسعود عظیمی ادامه داد: تامین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، برنامه‌ریزی در راستای حل مشکل معوقات و بازپرداخت تسهیلات بانکی و شناسایی ظرفیت و منابع تسهیلات استان از عمده مشکلات فراروی واحدهای تولیدی استان است که مستلزم توجه ویژه به این حوزه است.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول