اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان:

دولت بودجه‌ ویژه‌ای برای مرمت امام‌زاده‌ها اختصاص نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: اعتبارات مورد ‌نیاز برای مرمت و باز‌سازی امام‌زاده‌ها از نذورات مردمی و کمک‌های خیران تأمین می‌شود و دولت بودجه‌ ویژه‌ای به این موضوع اختصاص نمی‌دهد.

دولت بودجه‌ ویژه‌ای برای مرمت امام‌زاده‌ها اختصاص نمی‌دهد

حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه 147 بقعه متبرکه در سطح شهرستان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه باید در راستای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی باشد.

وی با تاکید بر اینکه انجام اقدامات عمرانی در سطح بقاع متبرکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های در حال اجرای در اصفهان است، اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات عمرانی در بیش از 90 درصد از امام‌زاده‌های موجود در شهر اصفهان در حال اجرا است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با اشاره به منابع مالی تأمین‌کننده اعتبارات مورد نیاز برای انجام اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه تصریح کرد: اعتبارات مورد‌نیاز برای مرمت و باز‌سازی امام‌زاده‌ها از نذورات مردمی و کمک‌های خیران تأمین می‌شود و دولت بودجه‌ ویژه‌ای به این موضوع اختصاص نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات عمرانی صورت گرفته در امام‌زاده‌های اصفهان بدون برخورداری از هیچ بودجه و اعتبار دولتی انجام شده است، ادامه داد: شهر اصفهان از امام‌زاده‌های میراثی بسیاری برخوردار است که مرمت و باز‌سازی این اماکن ضرورت دارد.

صادقی تاکید کرد: هر سال برنامه‌های فرهنگی بسیاری در سطح بقاع متبرکه موجود در سطح شهرستان اصفهان برگزار می‌شود که سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، نشاط معنوی و جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول