اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استانداری اردبیل مطرح کرد

سرمایه‌های بخش صنعت و معدن در جیب ساختمان‌سازی!

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: به دلیل اینکه ارزش افزوده سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان‌ها بیشتر است سرمایه‌گذاران بیشتر به این سمت سوق پیدا می‌‌کنند و استقبال کمتری از بخش صنعت و معدن می‌شود.

سرمایه‌های بخش صنعت و معدن در جیب ساختمان‌سازی!

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد عاملی عصر امروز در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: بخش خصوصی استان اردبیل نسبت به سایر استان‌های کشور در وضعیت قابل قبولی نیست.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توانمند در استان وجود ندارد، تصریح کرد: بخش‌های خصوصی اگر به سمت شکل‌گیری تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بروند، می‌توانند توانمند شوند و بخش دولتی نیز همسو با بخش خصوصی رو به جلو می‌رود.

عاملی خاطرنشان کرد: بخش استراتژی‌های توسعه استان مشخص است ولی متأسفانه در بخش‌های مختلف از قبیل بخش صنعت پایین هستیم به طوری که سهم استان در این بخش 6.3 درصد است.

این مسئول با اعلام اینکه در بخش صنعت و معدن نسبت به میانگین کشوری در سطح پایینی هستیم، اضافه کرد: در این بخش سهم استان اردبیل باید هفت درصد می‌شد که متأسفانه به دلیل استقبال کم سرمایه‌گذاران از بخش صنعت و معدن این سهم در حد قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه ارزش افزوده بخش ساختمان‌ها بیشتر است سرمایه‌گذاران بیشتر به این سمت سوق پیدا می‌‌کنند و استقبال کمتری از بخش صنعت و معدن می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل خواستار جمع‌بندی نتیجه بحث توسعه روابط تجاری اردبیل با ترکیه شد.

در پایان ارژنگ عزیزی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز یادآور شد: میزان ترانزیت کالا در 9 ماهه سال‌جاری از نظر حجم به مقدار 285 هزار تن و به ارزش بالغ بر 738 میلیون دلار بوده است.

وی گفت: میزان واردات استان اردبیل از نظر ارزش 25 هزار تن بوده است که این ارقام نسبت به سال قبل از نظر ارزش 37 درصد رشد و از نظر حجم 28 درصد کاهش نشان می‌دهد.

عزیزی افزود: نزدیک 14 میلیون دلار از واردات استان مربوط به ماشین‌آلات صنعتی بوده است که نوعی کالاهای واسطه در پروسه تولید محصولات صنعتی استان به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/62003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول