اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دارایی خراسان‌رضوی:

مهم‌ترین هدف ستاد سرمایه‌گذاری تسهیل روند اداری سرمایه‌گذاران است

خبرگزاری فارس: مدیر کل دارایی و امور اقتصادی خراسان‌رضوی گفت:مهم‌ترین هدف ستاد سرمایه‌گذاری که در استان تشکیل شده است تسهیل در روند اداری سرمایه‌گذاران است.

مهم‌ترین هدف ستاد سرمایه‌گذاری تسهیل روند اداری سرمایه‌گذاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید علی شهابی ظهر امروز در نشست خبری گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در تالار کنفرانس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد طبق قانون مکلف است که حداکثر تا 10 روز تعیین تکلیف اخذ مجوز برای سرمایه‌گذار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: به این معنی که سرمایه‌گذاران نهایتا ظرف مدت 10 روز از امکان اخذ مجوزات مربوطه با توجه به شرایط شخص خود مطلع می‌شوند.

مدیر کل دارایی و امور اقتصادی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ستاد سرمایه‌گذاری‌ در ساختمان دارایی و امور اقتصادی کل استان واقع در بولوار خیام واقع است خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت‌هایی که شخص استاندار خراسان‌رضوی نشان می‌دهند بنا بر این است که در راستای بخشیدن هویت مستقل به این نهاد ساختمان جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

شهابی با بیان اینکه رویکردهای اداری در ستاد سرمایه‌گذاری در حال تغییر است تاکید کرد: در حال حاضر نمایندگان دستگاه‌های مختلفی که به نحوی در فرآیند سرمایه‌گذاری مؤثر هستند حضور دارند و در صورتی‌که سرمایه‌گذار برای اخذ مجوز مشکلی نداشته باشد باید حداکثر تا یک ماه مجوز مورد درخواست وی را صادر کند.

وی با تاکید بر اینکه روند جدید می‌تواند سرمایه‌گذاران را از سرگردانی رها کند بیان کرد: همین امر که نمایندگان تمامی دستگاه‌ها در یک ساختمان مشخص حضور داشته باشند سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای ارباب رجوع می‌شود.

مدیر کل دارایی و امور اقتصادی خراسان‌رضوی ادامه داد: اگر این روند که در حال حاضر در حال اجرایی شدن است ادامه پیدا کند استان خراسان‌رضوی از استان‌های دیگر در این زمینه پیشی گرفته است.

شهابی با بیان اینکه صدور مجوز برای تمام سرمایه‌گذاران روند یکسانی ندارد اظهار کرد: برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است مشکلات قانونی برای آنها به وجود بیاید که در این صورت اخذ مجوز آنها منوط به حل مشکل قانونی آنها است.

وی با بیان اینکه برای ستاد سرمایه‌گذاری تاکنون 520 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده است تصریح کرد: تاکنون 160 میلیون دلار از این مقدار به صورت پوششی محقق شده است.

مدیر کل دارایی و امور اقتصادی خراسان‌رضوی افزود: به این معنی که کسانی که از سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی مجوز دریافت کرده‌اند برای ایرانیانی است که مقیم داخل کشور هستند و این به جز سرمایه‌گذاری‌های ایرانی‌هایی است که مقیم داخل نیستند و به صورت آزاد به سرمایه‌گذاری خارجی می‌پردازند.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول