اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت:

45 درصد صادرات کشور صنعتی و معدنی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر صادرات صنعتی و معدنی بیش از 45 درصد صادرات غیرنفتی کشور را شامل می‌شوند.

45 درصد صادرات کشور صنعتی و معدنی است

‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا شجاعی‌ ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاس خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در کرمان اظهار داشت: در بحث سرمایه در گردش ‌قرار شد تا خانه‌های صنعت و معدن‌ ‌در قالب کارگروه در استان‌ها با ریاست خانه‌های صنعت و معدن متقاضیان دریافت سرمایه در گردش لیست شده و کار صورت گیرد. 

وی افزود: این روند به سرعت و با تعامل خوبی انجام و لیست به بانک ارسال شد، اما کار پرداخت به متقاضیان انجام نشده است.

شجاعی تصریح کرد: انتظار ما بر این است که خانه‌های صنعت و معدن فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنند و در این راستا جلسات هم‌اندیشی خوبی در تهران برگزار شده و خانه‌های صنعت و معدن در کنار سایر تشکل‌ها حضور بسیار فعالی داشته‌اند.

وی بیان داشت: سیاست‌گذاری و تعیین راهبردها مهم است و خانه‌های صنعت نقش بسیار مهمی در جهت‌دهی به این مباحث دارند.

شجاعی عنوان کرد: باید راهبردهای مشخص، قابل فهم و در قالب پوشش کشوری برنامه‌ریزی کنیم و کارگروهی تشکیل شود که یک مدل اجرایی و برنامه عملیاتی برای 9 بند ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی گفت: برای اینکه وزارتخانه ایده‌آلی باشیم، باید‌ در حوزه سیاست‌گذاری، تعیین راهبردها و تسهیل امور عمل کنیم و یک مشاور مطمئن برای سرمایه‌گذاران داخل کشور باشیم، اگر این رویکرد را بپذیریم مدل ما متفاوت می‌شود، خانه‌های صنعت و معدن باید مدل اجرایی برای این سیاست‌ها به ما بدهند.

شجاعی تصریح کرد: در ساختار اقتصاد مقاومتی باید سرمایه‌گذاری هوشمند، تولید هدفمند و صادرات ارزشمند ‌شود و هر کدام از این محورها زیرمجموعه‌های مشخص و بسیاری را شامل می‌شود.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت طی سال جاری 10 محور اصلی کاری را در دستور کار خود قرار داده که رونق تولید، ارتقای کیفیت و اصلاح الگوی مصرف را در این زمینه مورد توجه است و خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها نیز باید به این محورها توجه داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: سیاست‌های تجاری که ‌سال جاری تدوین شده، مبتنی بر تولید بود و خانه‌های صنعت و معدن ارزیابی این سیاست در صنعت را به ما بدهند.

وی گفت: از سال 84 تا هشت ماه سال جاری 750 بنگاه بزرگ صنعتی در کشور ایجاد و به بهره‌برداری رسیده که در حوزه‌های مس، آلومینیوم، سیمان و ... بوده است.

شجاعی ‌خاطرنشان کرد: 170 هزار نفر در این بنگاه‌ها مشغول به کار هستند که با 36 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید حجم سرمایه‌گذاری کشور تا سال 94 به میزان 30 هزار میلیارد تومان در هر سال و در 10 سال بعد از آن به 80 هزار میلیارد در سال برسد، عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف نیاز به ظرفیت عظیمی برای سرمایه‌گذاری در کشور داریم.

شجاعی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون 3 هزار پروانه بهره‌برداری اخذ شده است، گفت: در هشت ماه‌ سال جاری حدود 11 میلیارد دلار صادرات صنعتی و 1.8 میلیارد دلار صادرات معدنی کشورمان بوده که نشان‌دهنده رشد 50 درصد در صادرات صنعتی و 24 درصد در صادرات معدنی است.

وی افزود: در حال حاضر صادرات صنعتی و معدنی بیش از 45 درصد صادرات غیرنفتی کشور را شامل شده و اتفاق بزرگی است که تا پایان سال این سهم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/80018/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول