اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر و هریس خبر داد

هزینه 260 میلیارد ریالی سرمایه‌گذاران برای بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، از هزینه 260 میلیارد ریالی سرمایه‌گذاران برای بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده خبر داد.

هزینه 260 میلیارد ریالی سرمایه‌گذاران برای بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان و مدیران آموزش و پرورش اهر اظهار کرد: برای تسریع در روند بازسازی مدارس امیدواریم دولت هم که برای بازسازی مدارس اعتباراتی مصوب کرده است، این اعتبارات را هرچه سریع‌تر اختصاص دهد.

وی، در ارتباط با اختصاص سهمیه به دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده در کنکور گفت: در این زمینه مکاتباتی شده است و یک طرح دو فوریتی هم در مجلس مطرح شده است که در آینده نزدیک برای بررسی به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با کمک مالی و  وام فرهنگیان مناطق زلزله‌زده نیز گفت: در این زمینه نیز پیگیر هستیم تا مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را انجام دهند.

پیگیری آزاد راه اهر - باکو

وی، اختصاص اعتباری به مبلغ 8 میلیارد ریال برای توسعه دانشکده کشاورزی، اولویت قرار دادن اتمام بزرگراه اهر ـ تبریز، پیگیری آزادراه اهر ـ باکو، تصویب احداث 30 سد معیشتی، اولویت قرار دادن احداث سد ایثار در سال 92، حل مشکل احداث کشتارگاه صنعتی اهر، تصویب 27 مصوبه در ارتباط با حل مشکلات مناطق زلزله‌زده و اجرای 40 طرح با مشارکت بنیاد برکت در مناطق زلزله‌زده که بیشترین آنها در شهرستان اهر است از کارهای انجام شده، در حال انجام و یا در آستانه اجراست.

نمایند مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت کاری خود را توجه به زیرساخت‌های توسعه صنعتی و ایجاد طرح‌های تولیدی و اشتغالزا برشمرد و اظهار امیدواری کرد با طرح‌های در دست اجرا همچون کارخانه مس، ذوب آهن شاهد تحولی عظیم در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری باشیم. 

اعتبارات تخصیص یافته برای تجهیز مدارس کافی نیست

مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در این دیدار با اشاره به تخریب مدارس در زلزله اخیر گفت: خوشبختانه این مدارس توسط خیران مدرسه‌ساز در حال احداث است.

محمد پورسلیمان، در ارتباط با آزمایشگاه‌های مدارس و تجهیز آنها افزود: در این زمینه متأسفانه اعتبارات اختصاص یافته کافی نیست که امیدواریم نمایندگان مجلس، دولت و خیران عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مدرسه دخترانه و پسرانه تیزهوشان با پذیرش 180 نفر در شهرستان اهر تحقق این امر و توسعه فعالیت‌های علمی آموزشی دانش‌آموزان مستعد در این مدارس را برای تربیت نخبگان مؤثر برشمرد و این امر را نشان از توجه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته و ارتقاء فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانش‌آموزان نخبه برشمرد. 

انتهای پیام/60002/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول