اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن کرمان خبر داد

کرمان میزبان اجلاس خانه‌های صنعت و معدن

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان 27 و 28 دی ماه جاری میزبان بیست و یکمین اجلاس مشترک خانه‌های صنعت و معدن سراسر کشور است.

کرمان میزبان اجلاس خانه‌های صنعت و معدن

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر مشرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه به اشرافی که به مسائل داشتند، سال جاری را به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری کردند که برازنده این سال بود.

وی افزود: کشور ما در سال جاری و سال گذشته از بعد اقتصادی با تحریم‌های شدیدی مواجه شده و در 34 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد بی‌سابقه بوده و این تحریم‌ها در دنیا حتی در جنگ جهانی دوم بر ضد آلمان اعمال نشده است.

مشرفی بیان داشت: از بیرون فشارهای اقتصادی خارجی بر کشور ما تحمیل می‌شود و ما باید در مقابل آن مقاومت کنیم و لازمه این کار برنامه‌ریزی، هم‌فکری، هم‌اندیشی و کار است و به این دلیل خانه صنعت و معدن استان کرمان تصمیم گرفت میزبان بیست و یکمین اجلاس مشترک خانه‌های صنعت و معدن سراسر کشور باشد. 

این مسئول با بیان اینکه این اجلاس 27 و 28 دی ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود، ابراز داشت: هدف از برگزاری این اجلاس هم‌اندیشی و هم‌فکری راهکارهای اقتصاد مقاومتی است و ظرفیت‌های استان‌ها را به اشتراک گذاشته تا با هم‌افزایی در مقابل مشکلات مقاومت کنند.

وی عنوان کرد: در این اجلاس در نظر داریم ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان به مدیران بخش خصوصی خانه‌های صنعت و معدن معرفی کنیم تا سرمایه‌گذاری در استان روز به روز افزایش پیدا کند و استان کرمان با ظرفیت خوبی که در بخش صنعت و معدن دارد مهد خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در این اجلاس سه کار گروه اساسنامه، چشم‌انداز صنعت ایران و نحوه بهبود روابط خانه‌های صنعت و معدن کشور با هم و با اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

مشرفی اضافه کرد: 14 انجمن تخصصی همگن در خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تشکیل شده که یک ‌هزار و 456 واحد تولیدی زیر پوشش این خانه و 60 هزار و 980 نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند و ظرفیت 30 هزار نفر دیگر برای اشتغال در مجموعه واحدهای زیر مجموعه خانه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

وی متذکر شد: با انجام طرح راستی آزمایی با محوریت سازمان بازرسی و با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از تمام واحدهای صنعتی کرمان بازدید و مشخص شد از یک ‌هزار و 406 واحد صنعتی و معدنی در استان، یک‌هزار و 127 واحد فعال و 280 واحد صنعتی تعطیل هستند.

این مسئول با تاکید بر تعامل دولت و بخش خصوصی در راستای تولید ملی اذعان داشت: زمانی که دولت و بخش خصوصی تعامل داشته و همگام و همفکر در خدمت تولید باشند، پیشرفت می‌کنند و اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/80018/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول