اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

بخش خصوصی باید مدیریت ورزش را به دست بگیرد / برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: معتقدم باید بخش خصوصی مدیریت ورزش را در دست بگیرد.

بخش خصوصی باید مدیریت ورزش را به دست بگیرد / برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک ظهر امروز در نشست ماهانه با پیشکسوتان ورزش قائمشهر، پیشکسوتان را سرمایه‌های ارزشمند هر جامعه‌ای دانست که می‌توان از تجربیات، دانش، اطلاعات و توانمندی آنها در پیشرفت و تعالی ورزش کشور استفاده بهینه کرد.

وی افزود: این از هم گسیختگی، بی‌نظمی و سردر گمی که در فوتبال کشور حاکم است به  دلیل استفاده نکردن از تجربیات  گران‌بهای پیشکسوتان این رشته ورزشی است.

فرماندار قائم شهر با تاکید بر توجه به چند مولفه در توسعه ورزش تصریح کرد: مهمترین مولفه توجه به مسئله فرهنگ و اخلاق مداری در ورزش است.

وی افزود: اگر ارکان قوی‌ترین تیم یک شهر در صورت کسب نتایج مناسب اخلاق و احترام متقابل را رعایت نکنند و لیدرها و تماشاچیان حرمت تیم میهمان را نگه ندارند یقین بدانید این تیم در کوتاه ترین زمان به قهقرا می‌رود.

پیرفلک با بیان اینکه ما باید به سمت توسعه فرهنگی در ورزش کشور برویم، گفت: افتخارمان این است که در جامعه‌ای زندگی می کنیم که در آن اصول اخلاق اسلامی حاکم است .

وی تاکید کرد: باید در ورزش اخلاق اسلامی را نهادینه کنیم و پهلوان پروری را مقدم بر قهرمان پروری بدانیم.

این مسئول با اشاره به مقوله الگو پذیری نوجوانان و جوانان از قهرمانان و ستاره‌های ورزشی، اظهار داشت: باید سعی کنیم ورزشکاری الگو شود که به ارزش‌های اخلاقی پایبند است و عرق ملی دارد، ورزشکاری که وقت عزای امام حسین(ع) در صف اول سینه‌زنی است، ورزشکاری که وقتی مملکت در شرایط خاص و حساس سیاسی است با رفتارش پشتوانه کشورش می شود و از مردمش حمایت می‌کند.

پیرفلک افزود: گاهی به ورزشکاری که قهرمان شده اگر بیشترین توجه هم شود باز می‌شنویم در مصاحبه با فلان رسانه می‌گوید مسئولان به ما هیچ توجهی ندارند و برای ما کاری انجام ندادند.

وی تصریح کرد: جوانان لحظه به لحظه پوشش و نوع ادبیات گفتاری قهرمانان شان را دنبال می‌کنند ، از طرفی وقتی یک قهرمانی در جمع زلزله‌زدگان حاضر می‌شود و یا به ملاقات با بیماران می‌رود چقدر مورد توجه قرار می‌گیرند، حتی رسانه‌ها هم منتظرند ببینند این قهرمان چه حرکتی انجام می‌دهد تا به مردم انتقال دهند و بی‌شک نوجوانان و جوانان ما دنبال الگویی شایسته برای خودشان هستند.

رئیس شورای ورزش شهرستان قائمشهر با بیان اینکه بحث سوم ما استعدادیابی است به قهرمانی مطهره اسدی در مسابقات جهانی شطرنج اشاره کرد و گفت: با قهرمانی چند دوره قبل آرین غلامی در مسابقات جهانی خیلی از نونهالان ما به شطرنج روی آوردند و با توجه به پیدایش و تربیت استعدادهای نوظهور امروز می بینیم  مطهره اسدی کوچولوی هشت ساله ما بر بام شطرنج جهان می‌درخشد.

پیرفلک همچنین به جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی در ورزش اشاره کرد و گفت: ما حاضریم برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم و قول می‌دهیم از صفر تا 100 تمام طرح‌های ورزشی پشتیبان بخش خصوصی بمانیم.

وی  افزود: اعتقاد بر این است که مدیریت ورزش را باید بخش خصوصی در دست بگیرد و این انتظار نیز هست که پس از فراهم آمدن زیرساخت‌ها توسط دولت، سرمایه‌گذار وقتی به میدان می‌آید با تمام وجود برای توسعه همه جانبه ورزش تلاش کند.

فرماندار قائمشهر در بخش دیگر از سخنانش با تاکید بر اهمیت رسانه‌ها در توسعه ورزش، اظهار داشت: گاهی اوقات رسانه‌ها مانند یک چاقوی دو لبه عمل می‌کنند و این به نفع ورزش نیست.

وی افزود: بخشی از مشکلات ورزش کشور ما دامن زدن به حاشیه‌هایی است که توسط برخی از رسانه‌ها بوجود می آید.

وی ادامه داد: وقتی خیلی از این مسائل حاشیه‌ای تیتر نشود بازیکنان نیز می‌گویند دیگر این مسائل جایی در ورزش ندارد و به رویه حرفه‌ای خود می‌پردازند.

انتهای پیام/86008/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول