اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی/

قدرت بی‌نظیر ایران علت هجمه‌های دشمن است/ ایران قلب زمین است

خبرگزاری فارس: در نشست تخصص اقتصاد مقاومتی، علت اصلی هجمه دشمن به نظام اسلامی توانایی قدرت ایران در زمینه‌های مختلف عنوان شد.

قدرت بی‌نظیر ایران علت هجمه‌های دشمن است/ ایران قلب زمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی که با حضور مسئولان استانی، رؤسای دانشگاه‌ و نخبگان دانشجو به همت بسیج دانشجویی استان قزوین در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بحث و تبادل نظر در خصوص اقتصاد مقاومتی پرداختند که مهم‌ترین آنها در ذیل می‌آید:

* با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران نظام قدرتمندی است و در عرصه‌های بی‌شمار در بین 10 کشور نخست دنیا قرار دارد، مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد.

* از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون با هجمه دشمنان مواجه بودیم که با همت مسئولان و اقشار مختلف جامعه برطرف شده است و اکنون نیز کشور با این هجمه‌ها روبه‌رو است که با استفاده درست از فرصت‌های خوبی که دارد می‌تواند این مشکلات را نیز برطرف کند.

*با عنایت خداوند متعال هر فردی در هر عرصه‌ای که خدمت می‌کند می‌تواند با تدبیر، اندیشه و برنامه‌ریزی دقیق در رفع مشکلات کنونی کشور از جمله تحریم اقتصادی و توطئه و فتنه‌های دشمنان اسلام که این مشکلات را به وجود آورده مثل گذشته پیروز باشد.

 

* در زمان جنگ تحمیلی رهبر کبیر انقلاب فرمودند که این جنگ سنگین و سخت است ولی فرهنگ، آموزش، مسئولیت دانشگاهیان و مراکز آموزشی از مسئله جنگ مهم‌تر است چراکه این جنگ موقت و گذار است ولی نقش دانشگاهیان تمام شدنی نیست و این مطلب نشان‌دهنده نقش مسئولیت دانشگاهیان در دانشگاه است.

* اگر یک استاد منحرف شود، یک شخص منحرف نشده بلکه گروهی از آینده‌سازان کشور منحرف شده است و رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در بیاناتشان جایگاه دانشگاه را در جامعه اسلامی مشخص کرده‌اند که با عمل به آن می‌توان در عرصه‌های مختلف موفق بود.

* علت اصلی تحریم‌ها به دلیل آسیب جدی دشمن از انقلاب اسلامی است و طبیعی است که نتواند این آسیب را تحمل کند و برای از بین بردن آن از هر توطئه و فتنه علیه کشور استفاده کند.

* دشمنان اسلام در هر عرصه‌ای مانند اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تلاش می‌کنند به ایران ضربه بزنند و اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها و بسیجیان باید به آحاد جامعه از شرایط کنونی کشور آگاهی دهند و همچنین هجمه‌های دشمنان اسلام را به آنان بشناسانند تا نقش خودشان را در جامعه برای خنثی کردن فتنه‌های آنان بدانند تا بتوانند موفق‌تر عمل کنند.

* دانشجویان باید از شرایط کنونی نظام اسلامی و فتنه‌های دشمنان آگاه باشند تا بتوانند با شناسایی آسیب‌ها و بکارگیری راهکارهای درست، نقشه‌های شوم‌ آنان را نقش بر آب و زمینه‌های توسعه کشور را هموار کنند.

* رهبر فرزانه انقلاب که اقتصاد مقاومتی را به مسئولان نظام ارائه دادند و تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ را بیان کردند و باید با راهکارهای عملی و تدبیر مناسب این اقتصاد را به صورت عملی در کشور اجرا کنیم.

* باید صادرات و واردات را تنظیم و مدیریت کرد و ارتباط دانشگاه با صنعت و دانشجو با تولید را ارتقا داد تا بتوانیم مشکلات اقتصادی موجود در کشور را برطرف و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

* امروز از رؤسای دانشگاه‌ها انتظار می‌رود با هم‌فکری یکدیگر و با استفاده از توان نخبگان فتنه‌های دشمنان را خنثی کنند.

* نسل جوان، نسلی است که پذیرش مطالب را دارد و در هر حوزه‌ای زود وارد می‌شوند بر این اساس باید آنان را با شرایط کنونی کشور و فتنه‌های دشمنان آشنا و توجیه کرد تا از شرایط کنونی با موفقیت عبور کرد.

* اکنون واحدهای تولیدی شرایط مطلوبی دارند و در برخی از حوزه‌ها مشکلاتی دارند که باید با پیگیری و راهکارهای مناسب آنها را برطرف کرد.

* حکومت اسلامی در مسیر خود حرکت می‌کند و هر کس باید تلاش کند از این مسیر عقب نماند تا سربلند باشد.

* امروز کشورهای استکبار جهانی اعلام می‌کنند 60 درصد مناطق این کشور در اختیار معارضه است اگر 20 درصد این امر اتفاق می‌افتد کشورهای غربی سوریه را به رسمیت می‌شناختند و برای خودشان حکومت تشکیل می‌دادند.

* استکبار جهانی و دشمنان در سوریه موفق نیستند و شرایط این کشور به سمت خوبی حرکت می‌کند و به امید خداوند در برابر هجمه‌های آنان به پیروزی می‌رسند.

انتهای پیام/77009/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول