اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه اردبیل:

ماشین جنگی دشمن بعد از کربلای 5 از کار افتاد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بعد از انجام عملیات کربلای 5 ماشین جنگی دشمن از کار افتاد و آنها در سراشیبی شکست و سقوط قرار گرفتند.

ماشین جنگی دشمن بعد از کربلای 5 از کار افتاد

سردار غلام‌عسگر کریمیان در آستانه برگزاری یادواره شهدای کربلای 4 و 5 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این عملیات سرنوشت‌ساز رزمندگان اسلام توانستند نیروهای رژیم بعث عراق را شکست داده و غنایم بسیاری را نیز به دست آورند و اسباب پیروزی‌های متعدد رزمندگان در عملیات‌های بعدی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: در عملیات کربلای 4 به رغم لو رفتن نقشه عملیات، 50 هزار نیروی دشمن کشته شده و غنایم زیادی نیز به دست آمد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل علت لو رفتن نقشه عملیات کربلای 4 را فعالیت منافقان به عنوان ستون پنجم دشمن و همچنین تلاش عناصر اطلاعاتی سیا اعلام کرد و یادآور شد: علت این لو رفتن، کوتاهی رزمندگان و یا نیروهای اطلاعاتی ما نبود بلکه گستردگی فعالیت اطلاعاتی دشمن با تجهیزات و امکانات نوین بود که سبب شد نقشه این عملیات لو رفته و ما مجبور به عقب‌نشینی شویم.

کریمیان گفت: اطلاعات دقیق نیروهای دشمن به حدی بود که حتی از تجمع و آرایش نظامی ما در داخل پادگان‌ها و نحوه رژه رفتن ما خبردار بودند که در این عملیات در 11 روز غواصان دلیر نیروی دریایی با دشمن درگیر شدند و توانستیم بخش عظیمی از استحکامات آنها را از بین ببریم.

این مسئول بیان داشت: کربلای 5 به هیچ عنوان تکمیل‌کننده عملیات کربلای 4 نبود، چرا که از نگاه نظامی نیروهای عمل‌کننده‌ای که زیر 70 درصد آمادگی و توان داشته باشند نیروهای غیرعملیاتی قلمداد می‌شوند و قطعاً نیاز به بازسازی دارند که یگان‌های شرکت‌کننده در کربلای 4 نیز از همین منظر نیاز به بازسازی داشتند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: با آغاز عملیات کربلای 5 بیش از 60 هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند و با پشتیبانی یگان‌های نظامی ما در سایه این عملیات موفق شدیم سخت‌ترین موانع دشمن را از میان برداریم.

کریمیان از کربلای 5 به عنوان عملیات سرنوشت‌ساز یاد کرد و ادامه داد: سرانجام این عملیات تنها گرفتن خاک دشمن نبود، بلکه در سایه آن ماشین نظامی دشمن متوقف شد و به معنای واقعی حق و حقوق ملت ایران در ستیزه‌جویی‌ها و لجاجت صدام گرفته شد.

وی در پایان تصریح کرد: در سایه این عملیات برای اولین بار صدام در جنگ هشت ساله اذعان به شکست و نابودی کرد و با این اعتراف دشمن توازن قوا به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر یافت.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول