اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

پیامبر اسلام منشأ برکت برای امت‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین‌زهرا با تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: پیامبر اسلام منشأ خیر و برکت آسمانی برای آحاد امت‌های اسلامی است.

پیامبر اسلام منشأ برکت برای امت‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بویین زهرا با تسلیت سالروز رحلت نبی‌اکرم اسلام (ص) و شهادت امام‌ حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: در روایتی که از جناده‌ابن ابامیه از محبان امام حسن مجتبی (ع) منقول شده است وی می‌گوید در ایام بیماری امام مجتبی (ع) که با همان بیماری نیز حضرت از دنیا رفت به خدمت مبارکشان شرفیاب شدم و مشاهده کردم در مقابل حضرت تشتی را گذاشته‌اند و لخته‌های خون از دهان مبارکشان بر روی تشت می‌ریزد.

وی افزود: جناده‌ابن ابامیه روایت می‌کند که در همان حال بیماری و ضعف از حضرت تقاضای موعظه‌ای کردم و ایشان فرمودند که «استعد لسخرک و حصل زادک قبل حلول عجلک» به معنی اینکه آماده سفر آخرت باش و زاد و توشه برگیر پیش از آنکه عجلت برسد و دستت از دنیا کوتاه شود و این را نیز بدان که تو به دنبال دنیا هستی و مرگ همواره به دنبال توست.

امام جمعه بویین‌زهرا با قدردانی از مردم به خاطر تکریم ایام  28 صفر و گرامیداشت برنامه‌های آخرین روز‌های ماه‌ صفر تصریح کرد: محبت به اهل‌بیت همواره سبب عزت و افتخار شده و پایداری در اعتقادات را به‌ دنبال دارد.

زرینه با تسلیت مصیبت ارتحال جانسوز نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت امام مجتبی (ع) و نیز شهادت امام رضا (ع) به نام‌گذاری 28 صفر روز همبستگی با مردم مسلمان بحرین اشاره کرد و افزود: جنایت رژیم آل سعود بر علیه مردم بحرین توسط آحاد امت‌های اسلامی محکوم بوده و سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال انجام این جنایات وحشیانه لکه ننگی بر پیشانی آنان بوده و سبب خفت استکبار می‌شود.

امام جمعه بویین‌‌زهرا با اشاره به سخنان ارزشمند امام خمینی (ره) که فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، بیان داشت:  ماه مبارک رمضان در حقیقت امر، ایستگاه کشف و تقویت انرژی معنوی و همچنین عبادی است و ماه‌های محرم و صفر هم ایستگاه تقرب سیاسی و عبادی به خدای متعال است.

وی ادامه داد: عزاداران امام حسین (ع) پس از اینکه در ماه محرم با اشک زلال معرفت جان و روح خویش را با معنویت تمام شست‌وشو داده با دلی پاک وارد ماه صفر می‌شوند و باید گفت عزاداران و بندگان الهی ماحصل ماه صفر را که دو اصل تولی و تبری است در وجود خویش ماندگار می‌کنند.

امام جمعه بویین‌زهرا تصریح کرد:  درسی که از دهه  آخر صفر می‌توان کسب کرد در یک کلام عدم انحصار حکومت در کربلا و واقعه عاشوراست.

زرینه با اشاره به دیدار مردم استان قم با مقام معظم رهبری در یوم‌الله 19 دی که هر ساله هم‌زمان در سالروز قیام 19‌ دی سال 56 این دیدار صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جمع پرشور هزاران نفر از مردم قم بیانات بسیار مهم و قابل دقتی را فرمودند و در رابطه با انتخابات یازدهم ریاست جمهور نیز تذکرات مهمی را به افراد، جریانات، نامزدهای احتمالی و نحوه موضع‌گیری‌ها در ایام انتخابات بیان داشتند.

وی ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قم به خواص و عامه مردم فرمودند که مراقب باشید با طرح مسئله انتخابات آزاد و امثال این موضوع به دشمن کمک نکنید و کامل‌کننده جدول دشمن نباشید.

امام جمعه بویین‌زهرا پیرامون در‌ پیش بودن اول ماه ربیع‌الاول سالروز هجرت پیامبر اسلام  از مکه به مدینه که مبدأ تاریخ هجری قمری نیز نام‌ گرفته است، عنوان کرد: جریان لیله‌المبیت و رشادت بی‌نظیر مولای متقیان در آن جریان از بارزترین شاخصه‌های اقتدار اسلامی است.

زرینه با اشاره به انتصاب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به سمت امام جمعه تهران از سوی امام راحل (ره) در سال 1358 اظهار داشت: انتصاب معظم‌له منشأ خیرات و برکات فراوانی بود.

وی پیرامون امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید بین اسرائیل و مصر در سال 1988 میلادی افزود: امروز اسرائیل در اوج ذلت قرار داشته و روز‌به‌روز به مرگ خویش نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/77005/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول