اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل عقیدتی سیاسی:

پیامبر اسلام اسوه کامل بندگی و اخلاق بود / فرهنگ نبوی در جامعه ترویج شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل عقیدتی سیاسی گفت: پیامبر اسلام(ص)، اسوه کامل بندگی و اخلاق در عصر خود و تمام اعصار هستند و هر کس می‏خواهد به مقام «عند ربهم» برسد، باید پیامبر و امامان را الگوی خود قرار دهد.

پیامبر اسلام اسوه کامل بندگی و اخلاق بود / فرهنگ نبوی در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام رسول بخشی در مراسمی که به مناسبت 28 صفر در مسجد قلعه‏نو بازار شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ایام شهادت رسول مهر و رحمت و امام مجتبی(ع) اظهار داشت: راز موفقیت هر فردی در گرو دو موضوع است؛ یکی ایمان به هدف و دوم استقلال و کوشش در راه نیل به اهداف آن و هر کس این دو موضوع را سرلوحه قرار دهد، موفقیت با اوست.

وی افزود: ایمان همان محرک باطنی است که خواه ناخواه انسان را به سوی مقصد می‌کشاند و مشکلات را در نظر او آسان می‌سازد و شب و روز وی را برای نیل به مقصد دعوت می‌کند؛ زیرا چنین فردی اعتقاد راسخ دارد که سعادت و سیادت و خوشبختی و نیک فرجامی او وابسته به آن مقصد است.

این کارشناس مسائل عقیدتی سیاسی با بیان مثال‏هایی افزود: بیماری که بهبودی خود را در خوردن داروی تلخ می‌داند، آن را به آسانی می‌خورد؛ غواصی که یقین دارد که زیر امواج دریا جواهرات گران‏بهایی وجود دارد، بدون دغدغه خود را در کام امواج دریا می‌افکند و پس از دقایقی پیروزمندانه از دل موج‏ها بیرون می‌آید.

بخشی خاطرنشان کرد: ولی هرگاه بیمار و غواص در کار خود شک و تردید داشته باشند یا اصلا معتقد به سود کار خود نباشند، در این موقع یا اصلا اقدام نمی‌کنند و اگر اقدام کنند کار آنها با سختی و ناراحتی توأم خواهد بود؛ بنابراین این همان نیروی ایمان است که تمام مشکلات را آسان می‌سازد.

وی بیان داشت: ولی جای شک نیست که رسیدن به هدف با مشکلاتی همراه است و موانعی در پیش دارد؛ باید سعی و کوشش کرد تا موانع را از سر راه برداشت، از قدیم گفته‌اند «هر کجا گلی هست، خاری نیز همراه آن است؛ باید طوری گل را چید که خار در دست و پای انسان فرو نرود».

این کارشناس مسائل عقیدتی سیاسی با اشاره به سختی‌های پیامبر در راه پیشبرد اهداف اسلام اظهار داشت: تماس‌های خصوصی رسول گرامی پیش از دعوت عمومی و فعالیت‏های خستگی‏ناپذیر آن حضرت پس از ندای عمومی سبب شد که یک صف فشرده از مسلمانان برابر صفوف کفر و بت‏پرستی پدید آید و زنگ‏های خطر در تمام محافل کفر و شرک مکه به صدا درآمد.

بخشی بیان داشت: پیامبر اسلام در 23 سال دعوت خود بسیار سختی کشید؛ اما به فرموده قرآن استقامت کرد و ایستاد و این ایستادگی باعث شد تا اکنون بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در جهان زندگی کنند و ندای اسلام شرق و غرب عالم را پر کند.

وی با اشاره به آیات قرآن درباره پیامبر افزود: قرآن در جای جای گفتار خود از پیامبر به نیکی نام برده و او را دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و اشرف مخلوقات و انسان‌ها یاد می‌کند و ایشان را بزرگ‏ترین الگوی بشریت و اسوه کامل بندگی و اخلاق معرفی می‌کند.

این کارشناس مسائل عقیدتی سیاسی خاطر نشان کرد: خلق نیکوی پیامبر نکته بارز ایشان است که اسلام از همین راه در عربستان نفوذ پیدا کرد و در سراسر دنیا گسترده شد و اکنون نیز خلق احسن پیامبر باعث جذب پیروان ادیان مختلف الهی به ایشان شده است.

بخشی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: همین باعث شده تا دشمنان از ابتدای دعوت کینه‌ای سخت به ایشان داشته باشند و اکنون نیز به از 1400 سال هنوز این کینه‌ها سرباز می‌کند و این‏ها همه از اسوه بودن حضرت است.

وی خاطرنشان کرد: ما که خود را رهرو ایشان می‌دانیم، باید سیره و زندگی ایشان را به خوبی بشناسیم و در بازشناسی حضرت رسول(ص) به جهان تلاش کنیم و اگر می‌خواهیم موفق شویم، باید کار را از خود و جامعه آغاز کنیم.

انتهای پیام/2249/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول