اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

بهترین الگوی زندگی پیامبر اکرم(ص) هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: بهترین اسوه و الگو در زندگی برای مردم جامعه به منظور رسیدن به سعادت و خوشبختی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ایشان هستند.

بهترین الگوی زندگی پیامبر اکرم(ص) هستند

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با تسلیت سالروز رحلت نبی‌اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت‌های بی‌دریغ حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بسیاری از سنت‌ها و کارهای باارزش که در زمان ستمشاهی به فراموشی سپرده شده بود، احیا شد و رنگ و بوی خاصی گرفت که از آن جمله می‌توان به ‏مراسم زیارت از راه دور پیامبر اکرم (ص) و سنت حسنه وقف اشاره کرد.

صالح‌نیا با استناد به آیات و روایات بیان داشت: تکریم و دوست ‏داشتن پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ایشان یکی از اصولی است که در قرآن و سنت بر آن تاکید فراوان شده ‏است و بر قلب هر انسان آزاده‌ای حک شده که برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت باید به این خاندان نزدیک و متوسل شود.

وی با اشاره به گوشه‌ای از زندگی نبی مکرم اسلام(ص) افزود: شجاعت و دلیری، امین بودن، پرهیز از دروغ‌گویی، خلق عظیم داشتن، عادل بودن، صداقت و راستگوئی، رحیم و مهربان بودن، حلیم و بردبار بودن با حیا بودن، مبارزه با ظلم، اخلاق خانوادگی، نظافت، برخورد و معاشرت، عبادت، زهد و ساده‌زیستی از مهمترین ویژگی‌های آن بزرگوار بود.

امام جمعه کوهبنان گفت: تواضع و فروتنی، توکل داشتن به خدا، صبر و بردباری در تمام عرصه‌ها، بی‌اعتنائی به دنیا، مقدم داشتن دیگران بر خود در همه جا و همه وقت، پرهیز از انتقام دیگران حتی دشمنان اسلام و دقیق بودن در تمام امورات مادی و معنوی از اخلاق حسنه پیامبر اسلام(ص) بود.

صالح‌نیا سخاوتمند بودن، قانع بودن به وضع حاکم، غیرتمندی، متبسم بودن و پرهیز از قهقه زدن، وفای به عهد و پیمان حتی در سخت‌ترین شرایط و میدان جنگ و ... را از دیگر خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم(ص) دانست و عنوان کرد: بهترین اسوه و الگو در زندگی دنیوی و اخروی برای مردم جامعه برای رسیدن به سعادت و خوشبختی، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ایشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) مهربان، خوش برخورد و گشاده‌رو بود در سلام کردن به همه پیشی می‌گرفت، وقتی وارد مجلسی می‌شد سعی می‌کرد در پایین مجلس بنشیند و در اکثر اوقات دو زانو می‌نشست و پای خود را جلوی کسی حتی کوچک‌تر از خود ‏دراز نمی‌کرد.‏

صالح‌نیا تاکید کرد: به دلیل سابقه درخشان پیامبر اکرم(ص) این بزرگوار قبل از مبعوث شدن به نبوت و پیامبری در شبه جزیره عربستان به محمد امین شهرت داشت و مردم در رفع و حل بسیاری از مشکلات به ایشان مراجعه می‌کردند.

وی با تسلیت شهادت مظلومانه و غریبانه امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: امام حسن(ع) که در دامان بهترین مادر ‏رشد و نمو کرد، در دوران زندگی خود لحظه‌ای از هدایت و ارشاد مردم دریغ ‏نکرد و به گونه‌ای برخورد کرد که همه مردم حتی دشمنان را به خود جذب کند.

صالح‌نیا تصریح کرد: امام حسن(ع) با کینه دشمنان به دست همسر بی‌وفا و بی‌رحم خویش با زهر مسموم و سرانجام در روز 28 صفر سال ‏‏50 هجری به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به هفته وقف اذعان داشت: با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی سنت حسنه وقف در جامعه احیا شد که شاهد ثمرات این سنت در تمام امور از جمله امورات فرهنگی، علمی و آموزشی، مذهبی و دینی، پزشکی، پژوهشی، رفاهی و ... هستیم. ‏

انتهای پیام/80012/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول