اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز ایستگاه وقف

امامزاده عباس علی ابرکوه میزبان عزاداران پیامبر اکرم(ص) است

خبرگزاری فارس: امروز عصر آستان مقدس امامزاده عباس علی (ع) روستای مریم آباد ابرکوه میزبان هزاران زائر است.

امامزاده عباس علی ابرکوه میزبان عزاداران پیامبر اکرم(ص) است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، مردم ابرکوه هر ساله و در یک رسم دیرین، 28 صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص) در این روستا و در محل امامزاده عباس علی(ع) گرد هم می‌آیند و در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیر زنی به عزاداری می‌پردازند.

امروز عصر، هیئات روستایی نیز که در طول سال تنها در روستاها و بخش‌های خود به عزاداری می‌پردازند عازم این محل می‌شوند تا داغ جانسوز آخرین پیامبر خدا را زنده نگهدارند.

گلزار شهدای این روستا نیز که شش شهید حقیقت را در خود جای داده است امروز میزبان زائران شهرستان است.

امامزاده عباسعلی بنا به قول بزرگان و تاریخ ابرکوه از فرزندان یا نوادگان حضرت امام سجاد(ع) است و در روستای تاریخی «میم» که اکنون «مریم آباد» خوانده می‌شود و نامی نیز در شاهنامه فردوسی دارد، واقع شده است.

روستای مریم آباد در فاصله دو کیلومتری شهر ابرکوه و در مسیر جاده اصلی ابرکوه به سمت شیراز قرار دارد که به واسطه موقعیت خاص خود همچنین امکانات و فضای سبز همجوار امامزاده عباسعلی مورد توجه خاص مسافران به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات تابستان است.

این امامزاده از قدیم مورد احترام و علاقه مردم بوده و در تمام ایام سال به ویژه در شب و روز جمعه، روزهای عید و مراسم مذهبی شاهد تجمع انبوه مردم در این محل هستیم.

این امامزاده امکانات خوبی را نیز برای مسافران فراهم کرده است که از جمله آنها می‌توان به چند اتاق به عنوان زائرسرا، پارک و فضای سبز و 2هزار متر مربع فضاسازی اشاره کرد.

امروز و همزمان با هفته وقف، ایستگاه وقف نیز در این محل شروع به کار می‌کند و به راهنمایی زائران در زمینه فرهنگ سازی وقف می‌پردازد.

انتهای پیام/90003/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول