اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

پیامبر اسلام(ص) الگوی تمام عیار بشریت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه رسول خدا به مدت 40 سال تحت تربیت ذات اقدس الهی بود، گفت: پیامبر اسلام(ص) در همه ابعاد و شئون زندگی الگوی تمام عیار برای بشریت است.

پیامبر اسلام(ص) الگوی تمام عیار بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت الله طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر شناخت همراه با معرفت پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: هر اندازه شناخت و معرفت امت اسلامی نسبت به پیامبر کامل‌تر باشد به همان اندازه عشق و ارادت مردم بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بعد از شناخت در سایه اطاعت و بندگی است که انسان به درجه والای بندگی و عبودیت الهی می‌رسد.

خطیب جمعه همدان قدم نخستین در راه بندگی را شناخت و معرفت شخصیت‌های الهی دانست و گفت: بعد از معرفت کامل عشق و ارادت انسان از اعماق جان آشکار خواهد شد.

خطیب جمعه همدان خاطرنشان کرد: هرکس هراندازه از شناخت این انوار مقدسه کوتاه بیاید به همان اندازه عشق، ارادت و اطاعتش کم رنگ‌تر شده و به پرتگاه سقوط خواهد رسید.

وی حرکت در مسیر کمال و راهنما شدن در راه رسیدن به رشد همه جانبه بشریت را فلسفه رسالت پیامبر و انتخاب جانشینان وی دانست و افزود: هرکس که به دنبال شکوفا ساختن استعدادهای خویش و رسیدن به مقام بالاتر است باید در بندگی و اطاعت خود بکوشد.

محمدی اضافه کرد: اگر کسی وجود با عظمت رسول خدا را بشناسد به همان اندازه عاشق می‌شود که در راه او هستی خود را فدا خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره با ضرورت حجاب در جامعه تصریح کرد: مگر می‌شود یک نفر در بین امت اسلام و مسلمان باشد اما غیرتی ضعیف داشته باشد.

محمدی ادامه داد: در بحث حجاب هر کجا حجاب زنی ضعیف است مطمئناً غیرت مرد آن زن نیز ضعیف است.

وی سپس با اشاره به هفته وقف و اهمیت آن گفت: باید برای بقای دین، مکتب و پیامبر اسلام سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با تأکید بر ورود وقف در تقویت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در استان همدان و در بخش‌های مختلف کمبود روحانی داریم که باید کمک شود.

خطیب نماز جمعه همدان در پایان با اشاره به آزادی اسرای ایرانی در سوریه افزود: آزادی این اسراء بعد از چندین ماه باعث خوشحالی است زیرا ممکن بود این افراد به دست رژیم صهیونیستی افتاده و متعاقباً این رژیم به دنبال یکسری موارد باشد.

انتهای پیام/2499/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول