اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

ریشه‌های شجره طیبه پیامبر اکرم(ص) تمام جهان را فرا می‌گیرد

خبرگزاری فارس: سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه آبادان گفت: ریشه‌های شجره طیبه پیامبر اکرم(ص) و شاخه‌های عترت آن تمام جهان و تاریخ را دربر می‌گیرد.

ریشه‌های شجره طیبه پیامبر اکرم(ص) تمام جهان را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین جعفری ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه آدینه این هفته شهرستان آبادان که در مصلای ثامن‌الائمه منطقه برگزار شد، با اشاره به شهادت نبی اکرم اسلام و تشریح ابعاد شخصیتی ایشان اظهار کرد: ریشه‌های شجره طیبه و شاخه‌های عترت اهل بیت وی کل جهان و تاریخ را در خود غرق می‌کند.

وی افزود: دشمنان اسلام و نبی اکرم(ص) با انواع فیلم‌ها، مقاله‌ها و کاریکاتورها به دنبال کاهش تابش نور ربانی آن حضرت در بین جهانیان به خصوص مسلمانان هستند، اما تاکنون نه تنها موفق به این عمل شیطانی نشده‌اند بلکه روز به روز نور اسلام در غرب و آمریکا بیشتر به تابش درمی‌آید.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبادان ادامه داد: یکی از اصلیترین اهداف پیامبر تشکیل حکومت اسلامی و تحقق شعار جدانشدنی دین از سیاست بوده است.

استاد حوزه علمیه قم در همین خصوص اضافه کرد: ارزش‌های انسانی بدون تحقق حکومت اسلامی بنیان گذاشته نمی‌شود و پیامبر اکرم در سایه حکومت دینی خود عدالت اجتماعی و عدل را در جهان گسترش داده است.

جعفری با اشاره به بعضی از توطئه‌های دشمنان برای جدایی دین از سیاست گفت: کسانی که خود را مسلمان دانسته و دم از حکومت سکولار می‌زنند از سیره پیامبر دور شده ‌اند.

وی افزود: دین یک مجموعه واحد بود و نخستین کار مهم و اساسی حضرت محمد(ص) تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی و جدا نشدن دین از سیاست بوده است.

*دشمنان به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی ملت ایران هستند

خطیب پیش از خطب‌های نماز جمعه شهرستان آبادان در ادامه با اشاره به بعضی از توطئه‌های دشمنان با استفاده انواع هجمه‌های فرهنگی عنوان کرد: دشمنان به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی ملت ایران هستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه بحث سبک زندگی اسلامی بسیار جدی مورد کاوش و تحلیل قرار گرفته و افرادی به دنبال وارد کردن سبک زندگی غربی در جامعه ایران اسلامی هستند.

جعفری اضافه کرد: در بعضی از رفتارها و سبک زندگی ملت ایران در عرصه‌های مختلف مدنی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و فرهنگی سبک زندگی غربی رسوخ کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید به همین مطلب ادامه داد: رسانه‌های غربی با انواع شبکه‌های ماهواره‌ای و برنامه‌های مختلف به دنبال عوض کردن ذائقه و سبک زندگی مردم هستند.

خطیب پیش از خطب‌های نماز جمعه شهرستان آبادان بیان کرد: دشمنان با مخدوش کردن سبد فرهنگی و به چالش کشیدن محتوا و اثر تعلیمات اسلامی در بین جوانان و خانواده‌ها به دنبال یافتن راهی برای حضور خود در میان فرهنگ اسلامی و مذهبی ملت ایران هستند.

وی با عنوان مثالی در هجمه‌های فرهنگی وارد شده در بعضی از خرده فرهنگ‌های شهرهای کلان کشور عنوان کرد: در بعضی از کلان شهرها برای طلاق جشن می‌گیرند، که این موضوع خود نشانی بر ورود بعضی از هجمه‌های فرهنگی در کشور است.

جعفری با اشاره به راه‌های برون رفت در مقابل این هجمه‌های فرهنگی بیان کرد: الگو برداری هرچه بیشتر افراد جامعه به خصوص جوانان از سیره و سنت پیامبر یکی از راه‌های برون رفت جامعه در مقابل این هجمه‌های فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با ذکر مصیبت پیامبر اکرم(ص) برای نمازگزاران آبادانی گقت: پیامبر فرموده‌اند، کسی که مرا دوست بدارد، رفتار و کردار خویش را در مسیر رفتار و کردار سنت نبوی و عترت پاک او قرار می‌دهد.

انتهای پیام/72002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول