اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

سلفی‌ها سنت‌های پیامبر را بدعت می‌شمارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج گفت: سلفی‌ها برای حذف اسلام واقعی در بین مسلمانان سنت‌های پیامبر را بدعت می‌شمارند.

سلفی‌ها سنت‌های پیامبر را بدعت می‌شمارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا امین راستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر از وقف به عنوان عامل ماندگاری نام انسان‌ها نام برد و اظهار کرد:‌ برای ترویج این سنت حسنه در این استان باید تلاش‌های گسترده‌ای از سوی مسئولان و متولیان امر صورت گیرد.

به گفته وی، نهادینه شدن وقف در جامعه موجب ریشه‌کن شدن فقر و از بین بردن شکاف طبقانی می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان در سه حالت هیچگاه دستش از دنیا کوتاه نمی‌شود، گفت:‌ علمی که از آن نفعی به دیگران برسد، فرزند صالحی که برای آمرزش گناهان والدین دعا کند و عمل صالح انجام دهد و صدقه‌جاری که وقف در این رویه قرار می‌گیرد.

امام جمعه موقت سنندج کم‌رنگ کردن ارزش‌های دینی و سنت‌های پیامبر عظیم‌الشان اسلام در بین مسلمانان را مهم‌ترین اهداف دشمنان عنوان کرد و گفت:‌ دشمن برای کم رنگ کردن سنت‌ها بسیاری از آنها را بدعت می‌داند.

به گفته راستی، سلفی‌های تندرو برای حذف اسلام واقعی در بین مسلمانان از بسیاری از سنت‌های پیامبر به عنوان بدعت نام می‌برند که باید برای جلوگیری از رسیدن آنان به اهدافشان مردم در این زمینه به وسیله علمای دینی روشن شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید آنچه از دیدگاه دین اسلام و قرآن به عنوان بدعت تعریف شده برای مردم بیان شود تا آنان با آگاهی و روشنی در مقابل آنچه می‌شنود عکس‌العمل نشان دهند.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید بدانند، آنچه در دین اسلام وجود ندارد و بخواهند آن را به این دین الهی وارد کند بدعت است، تصریح کرد:‌ حذف هر آنچه که در اسلام وجود داشته و بخواهند به نوعی آن را حذف کنند نیز بدعت محسوب می‌شود.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، هدف امروز دشمنان با اینگونه اقدامات لطمه زدن به اصل اسلام و سنت‌های ارزشی پیامبر عظیم‌الشان است که مسلمانان باید با بیداری کامل در برابر این هجمه‌ها ایستادگی و مانع تحقق اهداف دشمنان شوند.

ماموستا راستی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام نیز به عنوان برکت خداوند و نماد وحدت مسلمانان نام برد و گفت: تنها راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت حرکت در راستای دستورات الهی پیامبر است.

وی افزود: احیای سنت‌های پیامبر در جامعه امروزی که مسلمانان به شدت از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفته‌اند، بهترین سلاح برای مقابله با توطئه‌های آنان است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه به فضیلت فرستادن صلوات نیز اشاره کرد و گفت: فرستادن حتی یک صلوات در کنار عفو 10 گناه از انسان 10 درجه و مرتبه قیامت را نیز از سوی خداوند نصیبش می‌کند.

به گفته وی، بخیل‌ترین انسان‌ها به فرموده پیامبر عظیم‌الشان اسلام کسانی هستند که نامی از پیامبر برده شود ولی صلوات نفرستند.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول