اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

سیره اخلاقی پیامبر (ص) در جامعه اسلامی موج می‌زند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلخال گفت: سیره اخلاقی پیامبر اکرم (ص) در جامعه اسلامی موج می‌زند چرا که بشریت امروز حاصل تربیت صحیح حضرت محمد (ص) است و مسلمانان سیره آن حضرت را الگوی زندگانی خود قرار داده‌اند.

سیره اخلاقی پیامبر (ص) در جامعه اسلامی موج می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خلخال ضمن تسلیت رحلت جانسوز حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: حضرت محمد (ص) سختی‌ها و ناملایمت‌های بسیاری را از سوی مردم دوران خود برای حفظ دین اسلام و پایداری آن تحمل کرد و تمامی عمر شریف خود را برای هدایت مردم و استواری دین خداوند صرف کرد.

امام جمعه شهرستان خلخال به فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و همگان را به پند‌گیری از صفات بارز آن امام همام دعوت کرد.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه اشاره کرد و گفت: رشادت و اوج ایثار حضرت علی (ع) در پاسداری از جان پیامبر (ص) و ثبات دین اسلام باید برای مردم بازگو شود.

وی افزود: اگر مردان و زنان جامعه ما بخواهند مورد شفاعت ائمه اطهار قرار گیرند باید با پیروی از اخلاق و صفات ائمه اطهار، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) به این آرزو دست یابند.

امام جمعه شهرستان خلخال همچنین به 26 دی 57 سالروز فرار شاه خائن از کشور اشاره کرد و بیان داشت: این واقعه جرقه عظیمی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام راحل در کنار مردم با رهبر‌‌ی‌های مدبرانه خود توانست کشتی این انقلاب را به ساحل پیروزی برساند.

وی سالروز شهادت شهید نواب صفوی، شهید ذوالقدر و شهدای فدائیان اسلام و شهید حکیم را به دست رژیم ستم‌شاهی و رژیم بعث عراق تسلیت گفت.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و پرورش را نیاز اصلی جامعه و توجه به مسئله تعلیم و تربیت را وظیفه همگانی عنوان کرد و ادامه داد: قسمت عمده آموزش و تربیت بر دوش آموزش و پرورش است که همه باید در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی یاریگر این نهاد باشیم.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که جوانان مسئولیت‌پذیری را به نحو احسن انجام داده و با مطالعه سوابق تاریخی این نظام ارزشمند بدانند که چه سختی‌ها، رشادت‌ها و قدم‌هایی برای اوج این نظام الهی و دینی برداشته شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال در پایان خطبه‌های نماز جمعه اذعان داشت: ملت ایران صبورترین ملت در مقابله با هجمه‌های استکبار هستند و در انتخابات پیش‌رو نیز صبورانه و آگاهانه با حضور گسترده خود امید دشمنان در کم‌رنگ جلوه دادن حضور مردم و تضعیف انقلاب اسلامی را به یاس بدل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قبل از خطبه‌های نماز جمعه خلخال با حضور گسترده اهالی خلخال زیارت از بعید حضرت رسول اکرم (ص) قرائت شد و مردم به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/62008/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول