اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه علوم حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع):

هجمه به پیامبر به دلیل ترس از عالم‌گیر شدن فرهنگ اسلام است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه علوم حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) دلیل هجمه غربی‌ها نسبت به پیامبر گرامی اسلام را واهمه از عالم‌گیر شدن این فرهنگ آسمانی دانست.

هجمه به پیامبر به دلیل ترس از عالم‌گیر شدن فرهنگ اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام مظهر عظمت خدا و منتخب به مقام نبوت بود و وجود با برکت ایشان منشأ فیض رحمانی است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام را می‌توان یک معجزه از سوی خداوند برای هدایت بشر دانست افزود: ایشان برای هدایت بشریت از سوی صاحبان زر و زور سختی‌ها کشید ولی به دلیل اینکه پشتوانه حضرت ختمی مرتبت قدرتی الهی بود سختی‌ها را به جان خرید و یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت.

مدیر گروه علوم حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: رحلت پیامبر گرامی اسلام سرآغاز سر برآوردن کینه‌های نهفته از دوران جاهلیت بود و در این دوران شاهد هستیم که اهانت‌ها و جسارت‌ها بار دیگر آغاز شد و بعد از گذشت 14 قرون همچنان دشمنان اسلام با روش‌های مختلف از قبیل فیلم، مقاله و کاریکاتور به ایشان توهین می‌کنند.

وی دلیل هجمه غربی‌ها نسبت به پیامبر گرامی اسلام را واهمه از عالم‌گیر شدن این فرهنگ آسمانی دانست و گفت: غربی‌ها از نفوذ و تأثیر عقاید سالم و منطبق بر عقل و علم اسلام هراس دارند چرا که نسل کنونی به دنبال پیدا کردن یک پناهگاه محکم و مطمئن است و این پناهگاه فقط در آموزه‌های اسلامی وجود دارد.

*صلح امام حسن(ع) مقدمه‌ای برای قیام عاشورا

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی در ادامه به سالروز شهادت امام حسن(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) نخستین کسی است که نور ولایت در او متبلور شده است و او در دامان علی(ع) و فاطمه(س) تربیت شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی بارز امام حسن(ع) گفت: ایشان در برابر همه دشمنی‌ها و زخم زبان‌ها رفتاری کریمه داشت و این ویژگی بارز در سراسر عمر با برکت ایشان مشهود است.

مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) صلح امام حسن(ع) را مقدمه‌ای برای نهضت خونین سیدالشهدا دانست و گفت: اگر امام حسن در برابر معاویه راهی جز صلح را در پیش می‌گرفت امروز شاهد عظمت و شکوه فرهنگ عاشورا در عالم نبودیم.

انتهای پیام/2258/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول