اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد امر به معروف سپاه شاهرود:

پیامبر بزرگ‏ترین مروج امر به معروف و نهی از منکر بود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه شاهرود گفت: پیامبر اسلام بزرگ‏ترین مروج امر به معروف و نهی از منکر در جهان بود که برای جلوگیری از منکرات و ترویج معروفات به پیامبری رسید.

پیامبر بزرگ‏ترین مروج امر به معروف و نهی از منکر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بسطام محمدعلی فرخ‏امینی ظهر امروز در گردهمایی هیئت‏های امر به معروف و نهی از منکر بسطام که با حضور امامان جماعت، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج برگزار شد، اظهار داشت: در جهان امروز که دشمنان در ترویج اباحی‌گری و فساد و فحشا در جهان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، باید سعی کرد تا با انجام برنامه‌های هدفمند برابر این دسیسه‌ها ایستاد.

وی افزود: دین مترقی اسلام در 1400 سال پیش فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای هدایت بشر به سعادت و کمال و جلوگیری از انحراف و فساد پیش‏بینی کرد و امروز نیز آن را برای سعادت جامعه با اهمیت می‌داند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام بزرگ‏ترین مروج امر به معروف و نهی از منکر در جهان هستند که با رسالت خود برابر انحرافات ایستادگی و همه را به خوبی و سعادت دعوت کردند.

امینی با بیان این‌که تأکیدات دین مبین اسلام و پیامبر و امامان معصوم بر برپایی این فریضه مهم قرآنی است، اظهار داشت: ما باید با بهره‌گیری درست از سیره و منش پیامبر و امامان معصوم، این فریضه الهی و دینی را در جامعه گسترش دهیم و مقابل تهاجم خاموش دشمنان ایستادگی کنیم.

وی افزود: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید با اخلاق خوش برخورد کنیم تا مانند رسول‏الله (ص) بتوانیم افراد را جذب کنیم و این‌گونه امر به معروف و نهی از منکر اثرگذار خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه شاهرود با برشمردن برخی از شیوه‌های صحیح امر به معروف در جامعه عنوان کرد: در درجه نخست، باید شخصیت فردی مورد لغزش قرار گرفته را حفظ کنیم که این یکی از مهم‏ترین موضوعات است؛ سپس اعتماد او را به خود جلب و با زبانی مهربان او را به سوی اسلام دعوت کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) با همین روش‌ها در زمان جهل و نادانی مردم جزیزةالعرب، دین اسلام را گسترش داد و با اخلاق خود باعث جذب بسیاری حتی کفار و مشرکان به اسلام شد و ما این را می‌خواهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه شاهرود تأکید کرد: دشمن با حیله‌های بسیاری می‌خواهد جوانان ما را منحرف کند و ما باید هوشیار باشیم و با الهام گرفتن از رفتار پیامبر و امامان، در جذب آن‌ها به اسلام و حرکت در مسیر درست و سعادت تلاش کنیم و این نیاز به احساس مسئولیت و صبر دارد.

انتهای‌پیام/2249/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول