اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خبر داد

برگزاری دوره آموزشی برای طبخ آبزیان در شهرستان ایجرود

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از برگزاری دوره آموزشی برای طبخ آبزیان در شهرستان ایجرود خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی برای طبخ آبزیان در شهرستان ایجرود

محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین غذای سالم و با کیفیت جزو سیاست‌ها و برنامه‌های کاری هر کشور محسوب می‌شود، از همین رو اداره شیلات استان اقدام به برگزاری دوره آموزشی برای طبخ آبزیان کرده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از غذاهای آبی از جمله ماهی افزود: ماهی غذای سلامتی است و در جهان نیز از آن به عنوان داروی قلب یاد می‌کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین با اشاره به نقش مصرف ماهی به واسطه دارا بودن اسیدهای چرب و امگا 3 و محافظت بدن در مقابل بیماری‌ها اضافه کرد: پیشگیری از فشارهای عصبی، کاهش کلسترول خون و کنترل چربی خون نیز از دیگر نتایج مصرف ماهی در زندگی روزمره است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اداره شیلات و آبزیان استان زنجان نیز در راستای ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها در زمینه طبخ آبزیان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه کرده است، افزود: در این دوره انواع روش‌های طبخ آبزیان به افراد حاضر در دوره‌ها آموزش داده شد.

صیاد بورانی همچنین با اشاره به اینکه در این دوره آموزشی لوح‌های فشرده آموزشی در بین افراد حاضر در دوره آموزش داده شد، افزود: تهیه و توزیع انواع کتاب آشنایی با طبخ آبزیان و درج انواع فیلم‌ها نیز از دیگر اقداماتی بود که در این دوره انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 5 هزار نفر روش‌های متنوع طبخ آبزیان را فرا گرفتند، یادآور شد: تعداد افراد آموزش‌دیده در این زمینه دارای رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: دوره‌ آموزشی اخیر طبخ آبزیان نیز در ایجرود برگزار شد.

انتهای پیام/73005/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول