اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خرمشهر خبر داد

برداشت ماهی‌گرم‌آبی در 900 هکتار از مزارع خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خرمشهر گفت: برداشت ماهی گرم‌آبی در سطح بیش از 900 هکتار از مزارع این شهرستان انجام می‌شود.

برداشت ماهی‌گرم‌آبی در 900 هکتار از مزارع خرمشهر

ابراهیم عرفانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: صید ماهی گرم‌آبی در شهرستان خرمشهر و در مزارع این شهرستان از ابتدای آذرماه آغاز شده است.

وی افزود: صید ماهی گرم‌آبی تا پایان سال‌جاری و به صورت متناوب در سطح مزارع خرمشهر در حال انجام است.

رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خرمشهر ادامه داد: در این راستا و در سال‌جاری 900 هکتار از مزارع خرمشهر به پرورش ماهی گرم‌آبی اختصاص داده شده است.

عرفانی تصریح کرد: در سایت شهید احمدیان، 48 مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که مساحت‌های مختلف 10، 20و 30 هکتاری را شامل می‌شود.

رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خرمشهر در ادامه درخصوص پیش‌بینی میزان برداشت ماهی گرم‌آبی در این شهرستان نیز عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار به طور متوسط 5/3 تن ماهی برداشت شود.

وی عراق را مهم‌ترین مقصد صادراتی ماهیان گرم‌آبی خرمشهر عنوان کرد و افزود: البته بخشی از ماهی‌های برداشت شده برای فروش در نقاط مختلف کشور به استان‌های مختلف حمل می‌شود.

رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خرمشهر در ادامه گفت: البته مشکلاتی از جمله کمبود آب در طول فصل تکثیر ماهی گرم‌آبی برای پرورش‌دهندگان ایجاد شده بود.

عرفانی تصریح کرد: مجموعه این مشکلات موجب شد تا میزان برداشت ماهی پرورشی در سال‌جاری به همان میزان سال قبل و شاید کم‌تر نیز باشد.

وی در پایان نیز گفت: باتوجه به سطح مزارع زیر کشت و میزان پیش‌بینی برداشت 5/3 تن در هر هکتار امسال بیش از سه هزار تن ماهی گرم‌آبی برداشت می‌شود.

انتهای‌پیام/72008/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول