اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گلستان مطرح کرد

رهاسازی 25 هزار قطعه ماهی قزل‌آلا در سد گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات گلستان گفت: برای نخسین بار در استان گلستان، 25 هزار قطعه ماهی قزل‌آلا در سد گلستان رهاسازی شد.

رهاسازی 25 هزار قطعه ماهی قزل‌آلا در سد گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: این طرح به عنوان پایلوت در استان اجرا شده و تعداد 25 هزار قطعه بچه ماهی قزل‎آلای رنگین‎کمان در سد گلستان رهاسازی شد.

وی ادامه داد: این طرح توسط دو گروه از فارغ‎التحصیلان شیلات با هماهنگی و اخذ مجوز از آب منطقه‌ای اجرا شده است.

پاسندی با بیان اینکه 25 هزار قطعه بچه ماهی در هشت قفس و هر قفس به ابعاد 50 متر مربع رهاسازی شده‎اند، خاطرنشان کرد: این بچه ماهی‌ها با وزن متوسط 65 گرم رهاسازی شده و امید است در پایان دوره پرورش به مقدار هفت الی هشت تن ماهی قزل‎آلا با وزن متوسط 350 گرم برداشت شود.

مدیرکل شیلات گلستان هدف از اجرای این طرح را استفاده بهینه از توانمندی‎های بالقوه منابع آبی و افزایش میزان تولید ماهی در واحد سطح منابع آبی عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال برای افراد بومی و افزایش درآمد آنان و تأمین بخشی از نیاز پروتئینی جامعه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

پاسندی با اشاره به مزایای این طرح گفت: سهولت نصب و راه‎اندازی نسبت به احداث استخرهای خاکی و بتنی، هزینه سرمایه‎گذاری کمتر و تولید بیشتر در واحد سطح نسبت به استخر خاکی، سهولت پرورش و صید و امکان نظارت و کنترل بهتر از مزایای این طرح است.

وی تصریح کرد: قابلیت جابجایی و توسعه قفس‎ها در محل پرورش، امکان استفاده از غذاهای طبیعی و زنده منابع آبی، عدم نیاز به برق در سیستم‎های هوادهی و تعویض آب و امکان توسعه در تمام منابع آبی بزرگ در نیمه دوم سال از دیگر مزایای اجرای این طرح است. 

مدیرکل شیلات گلستان اظهار امیدواری کرد با اجرای موفق این طرح پایلوت در سال‎های آینده، بتوان از منابع آبی مستعد استان حداکثر استفاده را برد.

انتهای پیام/2307/ذ/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول