اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

48 هزار ماهی زینتی زنده استان مرکزی به کشور عراق صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیر دامپزشکی استان مرکزی از صادرات 48 هزار و 600 قطعه ماهی زینتی زنده به کشور عراق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

48 هزار ماهی زینتی زنده استان مرکزی به کشور عراق صادر شد

سید سعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر سلامت بهداشتی محصولات دامی صادراتی است که در این راستا در 9 ماهه گذشته 48 هزار و 600 قطعه ماهی زینتی زنده با نظارت این اداره به کشور عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین با نظارت این اداره 21 تن عسل به کشورهای مالزی و یمن، 364 تن پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام و هنگ‌کونگ، مقدار 42 تن پشم گوسفندی و موی بز به کشور هند و 3 هزار و 168 کیلوگرم کرک بزی به کشور ایتالیا و 30 هزار قطعه جوجه یک‌روزه به ارمنستان صادر شده است.

مدیر دامپزشکی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با بیماری‌های آبزیان بیان : در استان مرکزی  135 مرکز پرورش ماهی سرد آبی،گرم آبی، ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی وجود دارد که بازدید و نظارت مستمر بر واحد‌های پرورشی و آموزش مستمر آبزی‌پروران یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی به شمار می‌رود.

حسینی افزود: در همین راستا در نه ماهه سال جاری تعداد 516 مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال از استخرهای پرورشی و ماهیان زینتی صورت گرفته، همچنین در طی این بازدیدها 715 مورد نمونه‌برداری و 2 هزار و 549 مورد آزمایشات میکروبی، قارچی، انگلی و ویروسی از این مراکز صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین در این مدت 49 هزار مورد بازدید از فروشگا‌های عرضه گوشت قرمز و سفید، مواد لبنی، ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و... صورت گرفته که یک هزار و 732 مورد غیر بهداشتی مشاهده شده و 70 هزار کیلوگرم فرآورده نیز ضبط و معدوم و 211 مورد منجر به معرفی به مراجع قضایی شده است.

انتهای پیام/87001/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول