اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی بسیج استان اصفهان:

فشارهای غرب ماهیت اصلی دولت ترکیه را آشکار کرد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی بسیج استان اصفهان با اشاره به مواضع متناقض دولت ترکیه گفت: فشارهای غرب ماهیت اصلی دولت ترکیه را در همراهی با دولت‌های غربی و تظاهر به اسلام آشکار کرد.

فشارهای غرب ماهیت اصلی دولت ترکیه را آشکار کرد

علی رئیسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اظهارات متناقض اردوغان در مصاحبه با شبکه CNN در ارتباط با انرژی هسته‌ای در ایران و مواضع خصمانه در ارتباط با سوریه اظهار کرد: مسئولان دولت ترکیه بیشتر از اینکه پایبند ایدئولوژی‌های دینی باشند، سیاست فرصت‌طلبانه و عملگرایانه را دنبال می‌کنند.

وی افزود: افرادی مانند اردوغان در ترکیه با شعار اسلام‌خواهی و رویکرد به شرق در انتخابات موفق شدند اما در ادامه ارتباط با اسرائیل را جزو اولویت‌های خود قرار دادند چرا که هم می‌خواستند اروپایی باشند و هم با کشورهای اسلامی برای مواقع لزوم در ارتباط باشند.

مسئول حوزه نمایندگی بسیج استان اصفهان تاکید کرد: دولت و حاکمان ترکیه ادعای دوستی با جمهوری اسلامی دارند اما در زمان تحریم‌ها برخلاف ادعاهای خود واردات نفت از جمهوری اسلامی را کاهش دادند.

وی ادامه داد: از سویی دولت ترکیه در حالیکه خود را مدافع حماس و غزه معرفی می‌کرد اما در برخی سیاست‌های منطقه‌ای مانند مسایل سوریه مخالف این موضوع عمل کردند و کمک نظامی و تسلیحاتی به تروریست‌های سوریه داشتند.

رئیسی تصریح کرد: واقعیت اینجاست که در شرایط فعلی حاکمان ترکیه شرایط را برای ارتقای منطقه‌ای خود مناسب می‌بینند و تلاش دارند با مواضع دوگانه، چندپهلو و سیاست عملگرایانه ارتباط خود را با کشورهای عثمانی احیا و از جمهوری اسلامی ایران که رقیب منطقه‌ای آنهاست پیشی بگیرند.

وی اضافه کرد: ایران نیز در برابر این اقدامات و اظهارات ضد و نقیض ترکیه کوتاه نیامده و برای مقابله بر تغییر مکان مذاکره 1+5 از استانبول اصرار ورزید و این موضوع باعث شد ترکیه به جنب و جوش بیفتد و قول‌های در زمینه کم کردن برخی تحرکات را بدهد اما به آن عمل نکرد و در مصاحبه اردوغان با شبکه شاهد بودیم که مواضع دوپهلوی وی به قوت خود باقی است.

مسئول حوزه نمایندگی بسیج استان اصفهان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اردوغان به وی هشدار دادند که دلیل تمایل مرم به شما روی گردانی از غرب و تمایل به کشورهای اسلامی بوده است بنابراین کاری نکنید که مردم از شما روی برگردانند.

وی اضافه کرد: این اتفاق به نوعی رخ داد و مردم ترکیه بر علیه سیاست‌های اردوغان راهپیمایی کردند و در مقطعی نیز مجلس ترکیه طرح سوال از رئیس‌جمهور را در دستور کار خود قرار داد.

رئیسی تاکید کرد: به نظر می‌رسد فشار غرب از بیرون و افراد وابسته ترکیه از داخل  سبب شدند ماهیت اصلی سران ترکیه از جمله اردوغان رو شود  چرا که اقداماتی همچون استقرار سامانه موشکی و جلسات محرمانه با رژیم صهیونیستی درباره سوریه ناشی از سیاست‌های دوپهلوی آنهاست.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی به علت همین مواضع تعاملات خود را با ترکیه محتاطانه دنبال می‌کند و با تذکر و هشدارهای لازم به سوریه امیدوار است که این کشور هر چه سریع‌تر این بحران را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/63008/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول