اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سربیشه:

زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی ماهیرود فراهم شود

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه گفت: پایانه مرزی ماهیرود نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم برای رونق اقتصادی است.

زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی ماهیرود فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا حسین‌پور عصر امروز در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان سربیشه در گسترش روابط ایران و افغانستان اظهار کرد: تنها گذر رسمی ورود و خروج کالا از ایران به افغانستان در سربیشه و در پایانه مرزی ماهیرود قرار دارد.

وی با بیان اینکه نبود انبار ذخیره کالا در پایانه مرزی ماهیرود از مشکلات مهم این پایانه است، ادامه داد: بازارچه مرزی میل 78 دارای چهار سوله 500 تنی است.

فرماندار سربیشه از فعالیت 33 غرفه تجاری و 15 نفر پرسنل در این بازارچه خبر داد و افزود: 80 تاجر افغانی نیز در این بازارچه مشغول فعالیت هستند.

* وجود هفت معدن منحصر به فرد در سربیشه

حسین‌پور با اشاره به اینکه هفت معدن منحصر به فرد در سربیشه وجود دارد، تصریح کرد: معدن منیزیت این شهرستان دارای بیشترین تولید است.

وی با بیان اینکه 74 درصد جمعیت سربیشه کشاورز و دامدار هستند، اظهار کرد: از امسال زیتون این شهرستان وارد بازار استان می‌شود.

فرماندار سربیشه از افتتاح شدن سالن تجاری پایانه مرزی ماهیرود در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پایانه مرزی میل 78 در این سربیشه هم‌اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند در ادامه این مراسم اظهار کرد: همجواری خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان هدفی استراتژیک به شمار می‌رود و با کشورهای مسلمان و همجوار صادرات در اولویت قرار دارد.

حسین فرزانه‌پور افزود: از بین 31 استان کشور، خراسان‌جنوبی دارای فرصت‌های مطلوب در گسترش روابط با افغانستان است.

وی یادآور شد: با توجه به حضور آمریکا در افغانستان این امر به عنوان تهدیدی برای استان به شمار می‌رود، اما بیش از آنکه این کشور تهدید باشد باید به عنوان فرصتی اقتصادی برای ایران مدیریت شود.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول