اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خبر داد

ظرفیت تولید یک میلیون قوطی کنسرو ماهی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: سرپرست شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: تنها کارخانه تولید کنسرو ماهی با ظرفیت تولید یک میلیون قوطی در روز در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.

ظرفیت تولید یک میلیون قوطی کنسرو ماهی در آذربایجان‌غربی

محمد شیرولیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 8 هزار و 373 تن ماهی سردابی و 6 هزار و 760 تن انواع ماهی بومی و گرمابی در آذربایجان غربی تولید و برای مصرف به بازارهای عرضه آبزیان ارائه شود.

وی با اشاره به کارخانجات فعال در زمینه شیلات تصریح کرد: هم‌اکنون یک کارخانه تولید کنسرو ماهی با ظرفیت تولید یک میلیون قوطی در روز و یک کارگاه عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و شاه میگو با ظرفیت بسته‌بندی 50 تن در سال در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

شیرولیلو به کارخانه تولید خوراک دام و آبزیان در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید بیش از 10 هزار تن در سال به طور مستقیم در زمینه شیلات فعالیت می‌کند.

سرپرست شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه کارخانجات و کارگاه‌های زیادی به طور غیرمستقیم در زمینه شیلات فعالیت می‌کنند، متذکر شد: کارخانه ایران‌پاش به عنوان تولید کننده جعبه، قایق و لوازم مورد نیاز بخش آبزیان و صنایع کوچک تولید لوازم و تجهیزات صید و صیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: بیش از 10 سردخانه در آذربایجان غربی در زمینه آبزیان و شیلات فعال هستند.

انتهای پیام/61010/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول