اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

تولید 5 تن ماهی از هر استخر آب کشاورزی اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولید سه تا پنج تن ماهی از هر استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان امکان‌پذیر است.

تولید 5 تن ماهی از هر استخر آب کشاورزی اصفهان

محمدرضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه 120 مزرعه تولید و پرورش ماهی سرد‌آبی در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: ماهیان سرد‌آبی در مزارع بزرگ و خرد تولید می‌شوند و مزارع خرد پرورش ماهیان سرد‌آبی استان شامل استخر‌های دو‌منظوره هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای تولید این ماهی‌ها در مزارع خرد از چاه‌های کشاورزی استفاده می‌شود، افزود: هنوز مردم از استعداد‌های موجود در سطح استان برای استفاده از چاه‌های کشاورزی به منظور تولید و پرورش ماهی اطلاعی ندارند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هنوز بسیاری از مزارع خرد موجود در استان در زمینه پرورش و تولید ماهی سرد‌آبی فعالیت نمی‌کنند، تصریح کرد: وجود مزارع خرد استعداد نا‌شناخته و نادری برای مجموعه شیلات استان تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مزارع خرد استان شامل چاه‌ها و قنوات هستند که در کنار این مزارع استخر‌های ذخیره آب کشاورزی وجود دارد، اضافه کرد: تولید سه تا پنج تن ماهی از هر استخر ذخیره آب کشاورزی در استان امکان‌پذیر است.

عباسی با بیان اینکه در صورتی که این استخر‌ها از تجهیزات و هوادهی استفاده کنند میزان تولید و پرورش ماهی در این استخر‌ها نیز افزایش می‌یابد، تاکید کرد: در صورت وجود این موضوع تولید ماهی در این استخر‌ها تا حدود دو برابر نیز افزایش می‌یابد و مسئولان باید بر روی چنین ظرفیت‌هایی در سطح استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: منابع آبی خرد موجود در استان باید برای تولید ماهی مورد استفاده قرار بگیرند و استفاده از این منابع سهم استان را در راستای تولید و پرورش ماهی در سطح کشور افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/63004/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول