اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 91 صورت می‌گیرد

افزایش مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری به 320 مزرعه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‎شود تا پایان سال 91 تعداد مزارع پرورش ماهی این استان به 320 مزرعه افزایش یابد.

افزایش مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری به 320 مزرعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 12 مزرعه پرورش ماهی در این استان بهره‌برداری شده است که از این تعداد 9 مزرعه به پرورش تولید ماهی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون 246 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان برداشت شده است، گفت: همچنین سه مزرعه به تکثیر ماهی اختصاص دارد که 5 میلیون و 500 هزار قطعه ماهی تکثیر شده است.

نیازی تسهیلات دریافتی این مزارع را 14 هزار و670 میلیون ریال برشمرد و گفت: با راه‌اندازی این تعداد مجتمع پرورش ماهی برای 35 نفر اشتغال مستقیم و 150 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تعداد مزارع پرورش ماهی این استان را 299 مزرعه برشمرد و گفت: این تعداد مزرعه با مساحت مفید 528 هزار و 606 متر مربع و برداشت حدودا 16هزار و 135 تن ماهی در سال بیشترین تولید ماهی را در دهه اخیر به خود اختصاص داده است.

وی سرانه مصرف ماهی را در استان به ازای هر نفر هفت کیلوگرم اعلام کرد و افزود: 70 درصد از مجموع ماهی‌های این استان فقط به استان تهران صادر می‌شود و علاوه بر آن به استان‌های اصفهان، تبریز، یزد و مشهد نیز صادرات ماهی سردآبی داریم.

نیازی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهکار امروز مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی است، افزود: اعلام شعار سال فرصت مناسبی را برای مسئولان، کارشناسان، اندیشه ورزان و مراکز فکری مطالعاتی ایجاد کرده است تا بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و اسناد بالا دستی یکی از ضروری‌ترین نیازهای کشور یعنی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و شکستن تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن را رقم بزنند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های مناطق عشایری و روستایی استان، خاطرنشان کرد: تدوین الگوی بومی، پیشرفت و توسعه از اهداف اصلی تولید ملی است و با استقرار آن حرکت از سمت مقاومت اقتصادی به سوی اقتصاد مقاومتی میسر خواهد شد.

انتهای پیام/68001/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول