اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان مازندران:

تقلید بی‌مورد مهم‌ترین آسیب مداحی است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان مازندران با اشاره به لزوم آموزش مداحان گفت: تقلید بی‌مورد مهم‌ترین آسیب مداحی است.

تقلید بی‌مورد مهم‌ترین آسیب مداحی است

محمد محسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و 800 مداح مرد و 100 مداح زن در مازندران سازمان‌دهی شده‌اند، اظهار داشت: از بین مداحان سازمان یافته تبلیغات اسلامی مازندران حدود 250 نفر از آنان توانمند و برجسته هستند.

رئیس کانون مداحان اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، برگزاری همایش آموزشی مداحان با حضور دکتر سنگری را یکی از برنامه‌های برجسته توصیف و خاطرنشان کرد: استقبال گسترده مداحان مازندران از برگزاری این همایش سبب شده است تا برنامه‌ریزی حضور هر سه ماه یک بار در مازندران انجام شود.

وی به وجود کمیته‌های آموزشی، شاعران مذهبی و بانوان در کانون مداحان مازندران اشاره کرد و گفت: همایش خواهران مداح استان مازندران به منظور ساماندهی و استفاده از ظرفیت آنان در فعالیت‌های دینی در دهه سوم محرم اجرایی می‌شود.

محسن‌زاده به اقدامات مقدماتی کانون مداحان مازندران برای برگزاری کلاس‌های آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: آموزش مداحان توانمند در اولویت فعالیت‌های ماست تا مداحان دیگر از توانمندی آنان استفاده کنند.

رئیس کانون مداحان مازندران خواستار تلاش بیشتر مداحان برای شناساندن ارزش و بزرگواری ائمه برای مردم شد و افزود: مداحان باید علاقه مردم را به ائمه گره بزنند.

وی با بیان اینکه مداحی تنها گریاندن مردم نیست، خاطرنشان کرد: گریه و اشک تنها وسیله‌ای برای دستیابی به معرفت اهل بیت (ع) است.

محسن‌زاده با تاکید بر اینکه در هیچ مراسمی به اندازه مراسم‌ محرم شاهد استقبال بی‌نظیر مردم نیستیم، گفت: همه ما باید با استفاده از ظرفیت ماه محرم، مردم را به ارزش‌ها پیوند بزنیم.

وی خواستار جهت‌دهی مناسب به فعالیت‌های مداحان شد و با اشاره به اینکه تقلید از مهم‌ترین آسیب‌های مداحی ماست، گفت: تقلید در صوت و روش از مهم‌ترین آسیب‌های مداحی است و مداحان با آشنایی نسبت به آموزه‌های دینی، بر اثرگذاری خود بیافزایند.

انتهای پیام/86015/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول