اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرداور جشنواره مداحی رضوی اردبیل:

برگزیدگان جشنواره رضوی با شاخص‌های کشوری ارزیابی می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرداور داوران بخش مداحی و چاوشی‌خوانی رضوی گفت: شاخص‌های ارزیابی هفتمین جشنواره مدیحه سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی طبق معیارهای کشوری است.

برگزیدگان جشنواره رضوی با شاخص‌های کشوری ارزیابی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطیف کاظمی ظهر امروز در نشست جنبی جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی در اردبیل و در بین داوران این جشنواره اظهار داشت: زمان اجرا برای بخش مداحی 10 دقیقه و برای بخش چاوشی‌خوانی 5 دقیقه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب شعر مناسب و در شأن حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یکی از‌ آیتم‌های داوری است که بایستی شرکت‌کنندگان مدنظر قرار دهند.

عضو هیئت داوران هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی دیگر شاخص‌های ارزیابی را عنوان کرد و گفت: قرائت صحیح اشعار و متون عربی و فارسی، بهره‌گیری مناسب و اصولی از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی در مداحی، صوت، طنین، شدت، تحریر و انعطاف مواردی هستند که در امتیازگیری توسط شرکت‌کنندگان موثر می‌باشد.

کاظمی لحن را با عناوین رعایت خشوع و حس معنوی، رعایت همگونی نغمات و پرده‌ها، بکارگیری تحریرهای فنی و زیبا، برخورداری از آغاز و پایان مناسب، رعایت تکیه‌های صوتی صحیح، تطبیق آهنگ‌ها با مضامین و معانی متن و رعایت فرازها و فرودها را از عوامل دیگر در قضاوت داوران برشمرد.

این هنرمند اردبیلی اجرای ممتاز یعنی خلاقیت و نوآوری در اجرا و میزان تاثیر بر مستمعین، اخلاص در اجرا، چگونگی استقرار در جایگاه و تسلط بر فضای جشنواره را آخرین شاخص ارزیابی هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قابل ذکر است قاسم رفعتی، لطیف کاظمی، شاپور امانی، ودود موذن و شهروز حبیبی قضاوت و داوری این جشنواره را در دو رشته مداحی و چاوشی بر عهده داشتند.

انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول