اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کیفیت‌بخشی به مداحی

مقطع آکادمیک کاردانی مداحی در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر برجسته مداحی کشوری گفت: در راستای ترویج و کیفیت‌بخشیدن به مداحی، آموزش آکادمیک مداحی در مقطع کاردانی تدریس می‌شود.

مقطع آکادمیک کاردانی مداحی در کشور راه‌اندازی می‌شود

عباس جوادی صبح امروز در حاشیه برگزاری کلاس مداحی در گچساران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به طرح ساماندهی مداحان اظهار کرد: برنامه ساماندهی مداحان از دو سال گذشته در سراسر کشور عملیاتی شده که نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه آموزش آکادمیک یکی از اساسی‌ترین کارهای زیربنایی در مداحی است، افزود: در حدود یک‌سال است که آموزش‌هایی را معادل تحصیلات آکادمیک در اصفهان انجام داد‌ه‌ایم و در این زمینه 140 واحد درسی را در مقاطع کاردانی و کارشناسی به کشور ارائه داد‌ه‌ایم.

پژوهشگر برجسته مداحی کشوری و عضو هیئت مدیره کانون مداحان اصفهان با بیان اینکه در حال راه‌اندازی اولین دانشگاه مداحی در سطح کشور هستیم، ابراز داشت: پیگیر تدریس کاردانی مداحی در دانشگاه‌های ‌پیام‌نور و علمی کاربردی هستیم و دانشگاه معارف اسلامی اصفهان نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

جوادی بیان داشت: برای تحصیلات دانشگاهی مداحی 14 ترم تحصیلی و 140 واحد درسی تعریف شده است تا نوآموزان، باز‌آموزان و مداحانی که قصد آموزش در سطح تحصیلات عالی را داشته باشند، از این خدمات آموزشی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دروس کاردانی مداحی مشخص شده است، یادآور شد: دروس ترم اول کاردانی مداحی طی دو ماه آینده به چاپ خواهد رسید و در کنار کتاب‌های آموزشی از سی‌دی و آموزش از راه دور نیز برای آموزش متقاضیان استفاده می‌شود.

زیرساخت‌های ایجاد کاردانی مداحی مهیا است

مدیر مرکز آموزش و تحقیقات آرمان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اصفهان با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌های ایجاد کاردانی مداحی در کشور بیان داشت: آموزشگاه‌های مراکز استان‌ها، شورای هیئات مذهبی، کانون انجمن مداحان در سراسر کشور از جمله زیرساخت‌هایی بوده که همراه با مراکز آموزش عالی مداحی نقش مهمی در کیفیت‌بخشی و ترویج اصولی و علمی مداحی در سطح کشور دارد.

جوادی با اشاره به دروس قابل تدریس در مقطع کاردانی مداحی گفت: علوم مداحی، اصول مداحی، فنون مداحی از جمله دروس در نظر گرفته شده برای این مقطع تحصیلی است.

وی ادبیات فارسی و عرب را به دلیل استفاده مستمر مداحان از زیارت‌ها، دعا و احادیث از جمله دروس مهم در ترم اول تحصیلی کاردانی مداحی عنوان و تصریح کرد: تاریخ، مقاتل، جغرافیا و اماکن متبرکه از دیگر دروس در نظر گرفته شده برای ترم‌های اول کاردانی مداحی است.

محقق و پژوهشگر برجسته کشوری، قرآن و موسیقی را از جمله دروس تخصصی رشته کاردانی مداحی عنوان کرد و ادامه داد: فنون مجلس‌داری، فنون خواندن، دانستنی‌های مداحی، جامعه‌شناسی و روانشناسی از دیگر دروس این رشته و مقطع تحصیلی به شمار می‌رود.

جوادی تست و پذیرش اولیه از متقاضیان مقطع کاردانی مداحی را از اقدامات اولیه انتخاب دانشجو دانست و بیان داشت: صداسازی و بکارگیری مبانی موسیقی از اقدامات اولیه بوده و از این طریق به علاقمندان تحصیل در رشته مداحی کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول