اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مداحان استان یزد:

سازمان تبلیغات برای بیمه مداحان برنامه‌ریزی کند

خبرگزاری فارس: مسئولان کانون مداحان استان یزد گفت: تبلیغات اسلامی برای بیمه کردن مداحان برنامه‌ریزی کند و شرایط استفاده آنها از امکانات رفاهی را فراهم کند.

سازمان تبلیغات برای بیمه مداحان برنامه‌ریزی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین آبیاری عصر امروز در گردهمایی بزرگ مداحان استان یزد اظهار داشت: لازم است مسئولان هیئت‌های مذهبی با توجه به شرایط ویژه شیعیان در جهان، به اذکار و اشعار و حرکات در هیئت‌های مذهبی توجه ویژه نشان دهند.

وی با اشاره به تشکیل کانون مداحان افزود: این اقدام به منظور خط‌دهی و ساماندهی مداحان انجام شده است.

آبیاری با بیان اینکه اکنون محتوای اشعار مشکل دارد و آهنگ‌ها به سمت و سویی کشیده شده که به دغدغه مسئولان تبدیل شده است، عنوان کرد: با شعرای آیینی هماهنگی‌های لازم انجام شده و اشعار و آهنگ‌های مورد نظر در سایت مداحان یزد وجود دارد و مداحان برای هر مناسبتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین مداحان بیان کرد: مداحان باید تفکر و سیره امام حسین (ع) را در همه افکار جاری و ساری کنند و اشعاری را انتخاب کنند که با شعور همراهی کند.

آبیاری همچنین بر برگزاری نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و افزود: مداحان باید مروج فرهنگ نماز باشند.

وی همچنین از روسای هیئت‌های مذهبی خواست تا از مراسم‌های عزاداری خود در این ایام یک سی‌دی تهیه کرده و به کانون مداحان ارائه دهند تا علاوه بر تهیه یک مجموعه کامل، بتوان از تجربیات و نوآوری‌های هیئات استفاده کرد.

مسئول شورای هیئات عزاداری استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: پیشنهاد شده تا در هشتم محرم در مسجد امیرچخماق حضوری گسترده داشته باشیم تا از این طریق ظرفیت حسینیه ایران به نمایش گذاشته شود.

سید ولی فقیه‌زاده افزود: برای برگزاری این مراسم بزرگ، مجوزها تایید شده و امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌ای در خور استان یزد ارائه دهیم.

وی همچنین عنوان کرد: 80 درصد هیئت‌های مذهبی استان یزد سال گذشته نماز ظهر عاشورا را برپا کردند و امسال نیز می‌خواهیم این مراسم توسط صد درصد هیئت‌ها اجرا شود.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول