اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد:

فعالیت مداحان بدون کارت در هیئت‌های مذهبی ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی و عزاداری برای برگزاری مراسمات عزاداری خود باید از مداحان دارای کارت شناسایی و صلاحیت استفاده کنند.

فعالیت مداحان بدون کارت در هیئت‌های مذهبی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مازیار قشقایی امروز در جلسه هم‌اندیشی پیرغلامان، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی گچساران که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، امام جمعه و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در واقع با رفتار و گفتار خود حافظ اصول و فروع دین هستند.

وی یادآور شد: کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد در راستای آماده‌سازی مداحان برای ماه محرم برنامه‌های جامع و مطلوبی در دست اجرا دارد.

* گچساران 600 مداح، نوحه‌خوان و نوحه‌سرا دارد

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ضرورت شناخت آسیب‌های مداحی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن این آفت‌ها، مداحان را به عنوان نخبگان و عالمان جامعه دانست و بیان داشت: مداحان باید حقایق و پیام‌های عاشورا را برای مردم تبیین کنند.

قشقایی افزود: برنامه‌های ماه محرم باید در راستای تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه یک مداح و ذاکر اهل بیت(ع) رفتارش بیشتر از کردارش اثرگذار است، یادآور شد: فعالیت مطلوب مداحان با بصیرت و ولایی در احیا و تقویت فرهنگ و ارزش‌های عاشورایی بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی دانسته‌های مداحی برای مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برقراری ارتباط کانون با مداحان و تغذیه فکری مداحان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، شناسایی مداحان جدید و آموزش آنها، توزیع کتاب، جزوه و سی‌دی‌های آموزشی معتبر، تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان مداحی از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون مداحان استان است.

* کانون مداحان گچساران مکان مشخصی برای فعالیت ندارد

قشقایی افزود: در گچساران افزون بر 600 مداح، نوحه‌سرا، نوحه‌خوان و ذاکر فعالیت دارند.

وی نبود مکانی برای دفتر این کانون در گچساران را از مشکلات کانون مداحان گچساران عنوان کرد و از مسئولان خواست تا در این زمینه همکاری و مساعدت داشته باشند.

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص اعتبارات فرهنگی به منظور خرید و توزیع کتب فرهنگی، مداحی و احکام و سی‌دی‌های آموزشی، اعتبار هزینه برای ملبس کردن مداحان به عبای مداحی را از دیگر نیازهای کانون مداحان گچساران برشمرد.

قشقایی ابراز داشت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و آمادگی همه هیئت‌های مذهبی گچساران برای برگزاری مراسمات عزاداری همکاری بیش از پیش مسئولان در برگزاری این مراسمات معنوی ضرورت دارد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول