اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیر کانون مداحان کشور صورت گرفت

تجلیل از پیرغلامان و ذاکران جنوب تهران

خبرگزاری فارس: پیرغلامان و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام جنوب تهران طی مراسمی با حضور دبیر کانون مداحان کشور تجلیل شدند.

تجلیل از پیرغلامان و ذاکران جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش آیین تجلیل و تقدیر از پیرغلامان و ذاکرین اهل بیت (ع) جنوب تهران با حضور مشاور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و دبیر کانون مداحان کشور،‌ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد حوزه شهید محلاتی و جمعی از ذاکرین و مداحان پیشکسوت جنوب تهران برگزار شد.

سید احمد صفوی در این مراسم ضمن تشریح جایگاه مداحان اهل بیت (ع) در ترویج فرهنگ حسینی گفت: دامنه برکات و تاثیر قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نقش‌آفرینی ایشان در بیداری جامعه همواره در زندگی مردم ساری و جاری است و تمسک به آن نیز سبب رستگاری خواهد شد که در این راستا کار پیرغلامان حسینی در زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و اسلام، ‌ستودنی است.

شهردار منطقه 15 افزود: مداحان و ذاکرین اهل بیت پرچمداران دین و اهل بیت (ع) هستند که سالیان متمادی عمر خود را در خدمت به نشر فرهنگ دینی ائمه (ع) سپری کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیرغلامان چراغ هدایت و تعالی‌بخش قیام کربلا را زنده نگهداشته‌اند و آیین تجلیل از پیرغلامان قبل از آغاز ماه محرم است و این مهم فضای جامعه را برای ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بیشتر آماده خواهد کرد.

صفوی افزود: اگر می‌خواهیم فردای قیامت حسرت گذران عمر خود را نخوریم باید از فرصت‌هایی که برای زنده نگه داشتن قیام کربلا و خدمت به دین مبین اسلام در اختیارمان است را از دست ندهیم.

در آیین تجلیل از پیرغلامان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با اهداء هدایایی از 60 نفر از پیرغلامان منطقه با رده سنی بالای 60 سال تجلیل شد و مصطفی خورسندی دبیر کانون مداحان کشور و حجت‌الاسلام و المسلمین معراجی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد حوزه شهید محلاتی نیز از عملکرد مداحان اهل بیت (ع) تقدیر و تشکر به عمل آوردند. 

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول