اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان و شاعران مذهبی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

فعالیت 550 مداح دارای پرونده در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان و شاعران مذهبی سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر 550 نفر مداح دارای پرونده در سیستان‌وبلوچستان مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 550 مداح دارای پرونده در سیستان‌وبلوچستان

علی خزائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: چنانچه مداحان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی شوند از هر گونه آسیبی مصون خواهند ماند.

وی افزود: در سطح کشور 52 هزار مداح دارای پرونده داریم که سهم استان سیستان‌وبلوچستان از این تعداد 550 نفر است، لذا در صورت ساماندهی آنان، می‌توان اذعان داشت که سازمان تبلیغات اسلامی حلقه وصل کانون مداحان با ولی امر مسلمین است.

رئیس کانون مداحان و شاعران مذهبی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمانی می‌توان گفت مداح موفقی هستیم که عشق به ائمه معصومین(ع) تمامی قلب و روح ما را انباشته کند و با توسل و یاری جستن از خداوند و ائمه معصوم(ع) قدم در این راه بگذاریم.

خزائیان بیان داشت: تا زمانی که شور و هیجان و غم و شادی اهل بیت(ع) در وجودمان شعله نکشد و خالص نشویم، به یقین مداح موفقی نخواهیم بود.

وی گفت: بزرگ‌ترین شکست ما مداحان، عدم آشنایی با سبک‌های شعری و آرایه‌های ادبی آن است، به ویژه که اکثر مستمعین افراد تحصیل‌کرده هستند.

رئیس کانون مداحان و شاعران مذهبی سیستان‌وبلوچستان افزود: دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی بیکار ننشسته‌اند و هزینه‌های سنگینی صرف می‌کنند تا بین مسلمانان اختلاف بیندازند لذا باید بیدار بود و شعرهایی که بوی تفرقه می‌دهد نباید خواند زیرا این شعرها کار دشمن است قطعاً بدانید خداوند و اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) از این مطالب به شدت نفرت دارند.

خزائیان تصریح کرد: مطالبی که از زبان برخی مداحان گفته می‌شود بسیار سخیف و در شأن اهل بیت(ع) نیست که این امر مهم دغدغه مقام معظم رهبری و علمای اسلام نیز است.

وی اضافه کرد: تاکید همه بزرگان بر اقامه نماز اول وقت به ویژه ظهر عاشورا در عزاداری‌های محرم است، امام حسین(ع) متعلق به همه جهان اسلام و آزادیخواهان است، بنابراین مطالبی که ارائه می‌شود پخته و منطقی بگویید اگر شعرتان پیامی نداشت نخوانید، به فرموده مقام معظم رهبری «از مطالب بی معنی خودداری کرده و مستند بخوانید و نباید متمسک به مسائل بی محتوا شد».

رئیس کانون مداحان و شاعران مذهبی سیستان‌وبلوچستان گفت: به مداحان توصیه می‌شود چنانچه در حوزه روحانیت و شاعران اطلاعی ندارید به هیچ وجه وارد نشوید و وظیفه خودتان را رعایت کنید.

خزائیان خاطرنشان کرد: کربلا موزه نیست بلکه آموزه است، کربلا فقط برای گریستن نیست برای نگریستن است، با کربلا باید رشد کرد، امام حسین(ع) از غلوگویان متنفر است.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول