اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مداحان استان یزد:

وظیفه مداحان بصیرت‌بخشی به جامعه است

خبرگزاری فارس: مسئول کانون مداحان استان یزد وظیفه مداحان را بصیرت‌بخشی به جامعه ذکر کرد.

وظیفه مداحان بصیرت‌بخشی به جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حسین آبیار صبح امروز در دومین کارگاه آموزشی مداحان، نوحه خوان‌ها و مسئولان هیئات مذهبی ابرکوه اظهار داشت: کار مداح آن است که به مردم بصیرت بدهد و آسیب‌های مداحی را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: مداح باید با قرآن انس بگیرد، ادعیه و زیارات، ادبیات و سبک‌های مختلف شعری را فرا بگیرد و در یک کلام مداح باید روانشناس و به روز باشد.

آبیار عنوان کرد: شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان دو بال هستند که باید همدیگر را یاری کنند.

مسئول کانون مداحان استان یزد در مورد جنگ نرم دشمن تصریح کرد: دشمن در هشت سال دفاع مقدس از لحاظ فیزیکی نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و اکنون در جنگ نرم نهایت تلاش خود را به کار گرفته است.

آبیار در ادامه به تشریح کانون مداحان و وظایف تعریف شده این تشکل پرداخت.

امام جمعه ابرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت: سرمایه دنیا و آخرت ما قرآن و عترت است که آخرین سفارش و وصیت رسول خدا (ص) بود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی رمز پویایی مکتب شیعه و سربلندی مکتب ولایت را تمسک به ثقلین دانست و افزود: اگر یکی از این دو،  مورد غفلت قرار گیرد، آن عظمت و موفقیت گرفته خواهد شد و توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی در توصیف وهابیت و عملکرد آنها گفت: این فرقه ضاله گروهی هستند که چهره دین را خشن جلوه می‌دهند، طعم آزادی و آزادگی را نچشیده‌اند، ظلم‌پذیر شدند و شعارشان همان شعار بنی‌امیه و بنی‌عباس است.

حسینی ادامه داد: وظیفه مهم شما پذیرش مسئولیت حفظ و صیانت از اهل بیت (ع) و آثار آنان است که مسئولیت کمی نیست و باید توجه داشت که این مسئولیت‌ها توفیق خدادادی است و باید این فرصت‌ها را غنیمت دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیز گزارشی از عملکرد اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در حوزه تشکل‌های دینی  ارائه کرد.

در حال حاضر 147 مداح با تشکیل پرونده در اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه به فعالیت مشغول هستند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول