اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

استاندارد‌سازی محصولات داخلی را‌ه‌کار اصلی مقابله با قاچاق کالا است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالاها و محصولات داخلی راه‌کار اصلی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا است و نقش اصلی بحث اقتصاد مقاومتی خودکفایی است.

استاندارد‌سازی محصولات داخلی را‌ه‌کار اصلی مقابله با قاچاق کالا است

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالاها و محصولات داخلی راه‌کار اصلی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا است و نقش اصلی بحث اقتصاد مقاومتی خودکفایی است به نحوی که در تحریم‌ها ما باید به منابع و تولیدات داخلی خود اکتفا کنیم.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد افزایش کیفیت کالای داخلی را مؤثرترین راه حمایت از تولید داخلی دانست و با بیان این‌که اداره‌کل استاندارد تنها دستگاهی است که می‌تواند بر کیفیت کالاها نظر فنی داشته باشد، گفت: اگر به سمتی برویم که محصول داخلی با کیفیت بالا تولید شود، میل عمومی به خرید این کالاها افزایش و قاچاق کالا نیز کاهش خواهد یافت.

محمدی تصریح کرد: اگر مردم به کیفیت و استاندارد کالای داخلی اطمینان لازم را داشته باشند، به طور حتم میل به خرید کالای خارجی کم‌تر می‌شود و قاچاق کالا نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: تا زمانی که ابعاد منفی مختلف خرید کالای خارجی برای مردم بازگو و تشریح نشود، افزایش روزافزون قاچاق کالا ادامه خواهد داشت به همین دلیل باید این امر به درستی انجام شود تا شهروندان هر چه بیشتر نسبت به اهمیت حمایت و مصرف کالای داخلی توجیه شوند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد کیفیت و قیمت را دو فاکتور اساسی در بازار رقابت دانست و گفت: زمانی که کیفیت محصولی در بازار رقابت بالا باشد، افراد کم‌تر به سمت بررسی قیمت می‌روند و به همین دلیل کیفیت‌دهی به کالای داخلی می‌تواند در زمینه افزایش مصرف کالای داخلی و کاهش قاچاق کالای خارجی به داخل کشور بسیار مؤثر باشد.

محمدی گفت: با توجه به این‌که شن و ماسه تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت و ساز منازل مسکونی، پل‌ها و پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود، ‌باید از نظر کیفیت نشان استاندارد داشته باشند.

وی نقش واحد‌های تولیدی استاندارد را بسیار مهم دانست و گفت: این واحد‌ها زیر مجموعه‌های زیادی دارند که در صورت عدم رعایت استاندارد مشکلات زیادی را به همراه دارد و هزینه‌های کلانی را باید صرف کرد.

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر تولید‌کنندگان داخلی استاندارد‌‌سازی را سرلوحه کار خود قرار ندهند خریداران داخلی دیگر هیچ میل و رغبتی برای خرید این محصولات ندارند.

محمدی گفت: اداره‌کل استاندارد می‌تواند با نظارت و بازرسی پی‌درپی از واحد‌های تولیدی و با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها و خود مردم تا حد زیادی از تولید کالا‌های غیراستاندارد جلوگیری کنند و این گامی مؤثر  در حمایت از تولیدات داخلی است.

مدیر‌کل استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نقش مردم اشاره کرد و گفت: مردم و شهروندان هم‌استانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف اداره‌کل این استان را در جریان قرار دهند.  

انتهای‌پیام/82009/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول