اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره معدن و تجارت دشتستان خبر داد

تدوین بانک جامع اطلاعاتی اصناف دشتستان/ استانداردسازی ترازوهای دیجیتال

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از تدوین بانک جامع اطلاعاتی اصناف دشتستان خبر داد.

تدوین بانک جامع اطلاعاتی اصناف دشتستان/ استانداردسازی ترازوهای دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ابوالقاسم محمدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به امور مرتبط با اصناف یکی از اولویت‌های مهمی است که اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان در دستور کار خود قرار داده و اقدامات گسترده‌ای را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: اصناف بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی شهرستان را به‌خود اختصاص داده‌اند و از این رو توجه به فعالیت‌های ایشان از اهمیت خاصی برخوردار است.

محمدزاده بیان داشت: شناسایی واحدهای صنفی بدون مجوز و سامان‌دهی اصناف فعال شهرستان دشتستان مهم‌ترین رویکردهایی است که این اداره در حوزه اصناف انجام داده است.

وی با تاکید بر اهمیت طرح سامان‌دهی اصناف، اضافه کرد: اجرای مدون، هدفمند و صحیح طرح ساماندهی اصناف، چشم انداز روشنی را پیش روی همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و متولی در این حوزه قرار می‌دهد.

محمدزاده اذعان داشت: نبود یک بانک اطلاعاتی جامع از همه اصناف فعال در سطح شهرستان، امکان ارائه برخی خدمات قابل عرضه را با محدودیت جدی مواجه کرده بود.

وی افزود: ایجاد خدشه در عملیات نظارتی و ظرفیت‌های نظارتی شهرستان یکی از معایب در دسترس نبودن بانک اطلاعاتی اصناف دشتستان بود، که در ماه‌های گذشته با تلاش‌های صورت گرفته این مساله تحقق یافته است.

محمدزاده گفت: تدوین بانک اطلاعاتی جامع از اصناف دشتستان از مهم‌ترن اولویت‌های اجرایی این نهاد بود و در راستای ساماندهی اصناف و بازدید از اتحادیه‌ها که با همکاری مجمع امور صنفی شهرستان و دیگر ادارات مرتبط تحقق یافت به نتایج خوبی دست یافتیم.

ثبت 90 درصدی اطلاعات اصناف دشتستان در سامانه اصناف

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان با اشاره به ثبت 90 درصد از اطلاعات اصناف دشتستان در سامانه اطلاعاتی اصناف، ابراز داشت: تا کنون استقبال خوبی از طرح سامان‌دهی اصناف در سطح شهرستان شاهد بوده‌ایم و بیش از 90 درصد اطلاعات واحدهای صنفی شهرستان در سامانه اصناف ثبت شده است.

محمدزاده ادامه داد: تا کنون دو هزار و 500 واحد صنفی شهرستان دشتستان به صندوق مکانیزه فروش و سه هزار و 300 واحد به دستگاه کارت‌خوان مجهز شده‌اند و این دستاورد اقدامی ارزنده در راستای بهبود وضعیت اصناف و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در عرصه اصناف است.

وی گفت: بازرسان این اداره در صورت مشاهده هر واحد صنفی که تا کنون به دستگاه کارت‌خوان و صندوق مکانیزه فروش مجهز نشده‌اند، برخورد قانونی انجام خواهند داد و پرونده واحد متخلف بعد از تشکیل به‌منظور صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

اتحادیه طلافروشان اولویت استفاده از صندوق مکانیزه فروش

محمدزاده اذعان داشت: اتحادیه طلافروشان یکی از اتحادیه‌هایی است که در اولویت نصب صندوق‌های مکانیزه قرار دارند و با برگزاری جلسات متعدد مشکلات اعضای صنف را برطرف کرده‌ایم و در آینده نزدیک همه واحدهای صنفی طلافروش به صندوق مکانیزه مجهز خواهند شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: ایجاد کمیسیون‌های پنج‌گانه در اتحادیه‌های صنفی دشتستان از اقداماتی است که این اداره به‌منظور بهبود عملکرد واحد‌های صنفی شهرستان انجام داده است.

محمدزاده عنوان کرد: کمیسیون‌های فنی، آموزش، رسیدگی به شکایات، حل اختلاف و بازرسی از واحدهای صنفی است که با توجه به تخصص و تجربه اعضای رسته‌های صنفی،‌در اتحادیه‌های صنفی شهرستان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: ایجاد اتحادیه مستقل عکاسان شهرستان از اقدامات مهم این نهاد است که با توجه به درخواست‌های فعالان این صنف صورت پذیرفته است.

محمدزاده بیان داشت: ثبت‌نام از اعضاء به‌منظور تشکیل اتحادیه در دستور کار است و در آینده نزدیک شاهد برگزاری انتخابات اتحادیه عکاسان شهرستان دشتستان خواهیم بود.

استانداردسازی ترازوهای دیجیتال/ضرورت توجه به بهداشت در واحدهای تولید مواد غذایی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: خدمت‌رسانی به مردم از مهم‌ترین اهدافی است که مسئولان در تمامی عرصه‌ها مورد توجه قرار داده‌اند و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان به‌منظور تحقق این امر توجه خاصی به صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان داشته است.

محمدزاده بیان داشت: استفاده از ترازوهای دیجیتال در واحدهای صنفی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره در راستای تحقق این امر بود و با تلاش‌های صورت گرفته در مدت‌زمان گذشته نتایج بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده و در حال حاضر واحدهای صنفی شهرستان دشتستان مجهز به ترازوی دیجیتال هستند.

وی استانداردسازی ترازوهای دیجیتال را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بررسی‌های گسترده‌ای در این خصوص صورت پذیرفته و پیگیری‌های لازم در این ارتباط را انجام خواهیم داد.

محمدزاده بیان داشت: به‌منظور تحقق این برنامه مجمع امور صنفی شهرستان با همکاری اداره استاندارد برنامه‌ریزی برای بازدید از ترازوها را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

وی اضافه کرد: سلامت و بهداشت جامعه از شاخصه‌های مهمی است که تمامی مسئولان اجرایی باید دست در دست هم دهند و برای تحقق آن کوشا باشند.

محمدزاده رعایت بهداشت در کارگاه‌های قنادی را ضروری دانست و ابراز داشت: رعایت نکات بهداشتی در کارگاه‌های قنادی و شیرینی‌پزی از اهمیت بالایی برخوردار است و بر سلامت جامعه نیز تاثیری مهم خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: رعایت مسائل بهداشتی، جلوگیری از استفاده از رنگ‌های شیمیایی در شیرینیجات و استفاده از روپوش توسط متصدیان و کارکنان کارگاه‌های تولیدی و فروشگاه‌های شیرینی و مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

محمدزاده تصریح کرد: از شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به‌خاطر توجه به مسائل بهداشتی حوزه اصناف تشکر می‌کنیم و انتظار داریم به موارد فوق به‌صورت جدی توجه کنند.

انتهای پیام/2451/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول