اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی اعلام کرد

شناسایی 37 خودرو با باک غیراستاندارد در گمرک بازرگان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: آذر ماه امسال صاحبان 37 خودرو با باک غیراستاندارد که در حال تردد از گمرک بازرگان بودند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

شناسایی 37 خودرو با باک غیراستاندارد در گمرک بازرگان

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: گمرک بازرگان از مهم‌ترین مبادی ورود و خروج مسافر و انتقال کالا در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش این گمرک در ورود و خروج کالا و مسافر، تصریح کرد: مرز بازرگان با سابقه 9 دهه فعالیت نمادی از فعالیت‌های گمرکی و یکی از مبادی مهم برای ورود و خروج مسافر و انتقال کالا برای ایران و کشورهای دیگر در مسیر ترانزیت محسوب می‌شود.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای کسانی که در این گمرک حضور دارند تعالی کشور و تحقق قانون و مقررات و نیز خدمتگزاری به همه کسانی که این گذرگاه را برای ورود و خروج یا صادرات و واردات انتخاب می‌کنند افتخار است.

سیداحمدی با بیان اشاره به نقش این گمرک در مبادلات تجاری، افزود: در شبانه‌روز هزاران مسافر از طریق این گمرک وارد یا خارج می‌شود و هر روز هزاران تن کالا از طریق این گمرک مهم جابه‌جا می‌شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: صدها دستگاه وسیله نقلیه باری و مسافری به ایران وارد و خارج می‌شوند و گمرک بازرگان نیز به واسطه وظیفه ذاتی و قانونی هر نهاد و یا سازمان مسئولیت دارد طبق مقررات و قوانین انجام وظیفه کند.

سیداحمدی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بالا بودن میزان قاچاق سوخت در گمرک بازرگان که از سوی مرزبانی آذربایجان‌غربی اعلام شده بود، گفت: این گمرک از مهم‌ترین گمرکات کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه تعداد افراد بیشتری این گمرک را برای واردات و صادرات انتخاب می‌کنند در نتیجه احتمال اینکه افراد سودجو وسوسه قاچاق از این گمرک را داشته باشند وجود دارد، ولی عوامل مستقر در گمرک بازرگان نسبت به این موضوع با حساسیت وارد عمل می‌شوند.

وی گمرک بازرگان را یکی از گمرکات مجهز استان عنوان کرد و اذعان داشت: شاهد تشکیل پرونده‌های قاچاق در این گمرک هستیم و این نشان از حساسیت موضوع در بین عوامل و کارکنان گمرک است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در آذر ماه امسال صاحبان 37 خودرو با باک غیراستاندارد که در حال تردد از گمرک بازرگان بودند به مراجع قضایی معرفی شدند، اعلام کرد: سزاوار نیست کار خدمت دیگر دستگاه‌های مسئول در گمرک مخدوش جلوه داده شود.

انتهای پیام/61001/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول