اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی صورت گرفت

نظارت استاندارد بر کیفیت شیرهای توزیع شده در مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی از نظارت بر کیفیت شیرهای پاستوریزه توزیع شده در مدارس استان توسط این اداره کل خبر داد.

نظارت استاندارد بر کیفیت شیرهای توزیع شده در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی، علی‌اصغر رضازاده اظهار کرد: در راستای نظارت بر کیفیت شیرهای پاستوریزه و فرادمای توزیع شده در مدارس استان تفاهم‌نامه همکاری فی مابین اداره کل استاندارد و اداره کل آموزش و پرورش استان به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه با هدف ارتقاء و کنترل کیفی شیر مدارس استان منعقد شد، افزود: کنترل و نظارت بر کیفیت شیر توزیع شده در مدارس مطابق استانداردهای ملی مربوط بر عهده سازمان ملی استاندارد بوده و فرآورده‌های شیر پاستوریزه و شیر فرآدما UHT در دامنه شمول این تفاهم‌نامه قرار می‌گیرند.

رضازاده گفت: این همکاری در زمینه فرهنگ‌سازی به منظور افزایش سرانه مصرف شیر، ایجاد الگوی تغذیه‌ مناسب و کاهش عوارض ناشی از سوء تغذیه در دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در سن رشد قرار دارند مصرف این ماده ارزشمند غذایی در محیط‌های آموزشی گامی موثر در حفظ سلامتی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی در ادامه از دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری توسط شهرداری شهر قاضی خبر داد.

وی گفت: شهرداری قاضی موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای تولید محصول سنگ دانه ریز و درشت مورد مصرف در بتن شد.

رضازاده تصریح کرد: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندار توسط واحدهای تولیدی که محصولات آن‌ها مشمول مقررات اجباری استاندارد است، پایان نظارت و کنترل کیفیت نیست بلکه نظارت مستمر بر تولیدات این واحدها ادامه داشته و در صورت محصول تولید شده پایین‌تر از حد استاندارد باشد، مطابق قانون سازمان ملی استاندارد ایران اقدام لازم به عمل می‌آید.

به گزارش فارس، واحدهای تولیدی شهرداری‌های آشخانه، شیروان، حصار و گرمخان و اسفراین نیز دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در زمینه تولید فرآورده سنگدانه ریز و درشت هستند.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول