اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس استاندارد گلستان خبر داد

ابطال پروانه 4 کارخانه پلی‌استایرن غیراستاندارد در گلستان

خبرگزاری فارس: کارشناس مسؤل برق، مکانیک و ساختمان استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: پروانه چهار کارخانه پلی‎استایرن به دلیل عدم رعایت ویژگی‎های استاندارد، ابطال شده است.

ابطال پروانه 4 کارخانه پلی‌استایرن غیراستاندارد در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان، سیدعلی جعفری‎‎ایوری با بیان اینکه تجدیدنظر استاندارد ملی "بلوک‎‎ها و صفحات ساخته شده از دانه‎های پلی استایرن منبسط شونده" در دستور کار کارشناسان استاندارد قرار خواهد گرفت اظهار داشت: این اداره کل در راستای اجرایی کردن استاندارد ملی 11108 از طریق اصلاحیه، تلاش زیادی کرد تا اینکه در جلسه اصلاحیه مورخ 29 آذر 1391 با حضور کارشناسان استاندارد سراسر کشور و تولیدکنندگانی ایرانی، به ثمر نشست.

وی افزود: اگر چه در حال حاضر تولیدکنندگان گلستانی و سایر تولیدکنندگان کشور توانایی تولید این محصول با وزن مخصوص بالاتر از 15 کیلوگرم بر مترمکعب را دارند اما شرایط نامطلوب فعلی بازار اقتصادی و همچنین تحریم واردات مواد اولیه، تولیدکنندگان را به سمت تولید با وزن مخصوص کمتر هدایت می‎کند.

 جعفری‎ایوری ضمن اشاره به اهمیت کیفیت مواد اولیه بلوک سقفی پلی‎استایرن و نسوز بودن آن در کیفیت محصول نهایی، خاطرنشان کرد: تکنولوژی تولید و نوع پخت نیز در تولید باکیفیت و استاندارد این فرآورده ساختمانی پرمصرف و سبک، نقش بسزایی دارد.

کارشناس مسئول برق، مکانیک و ساختمان اداره کل استاندارد و تحقیقات استان گلستان با بیان تغییرات پیشنهادی در استاندارد ملی 11108 مانند کاهش وزن مخصوص از 15 کیلوگرم بر مترمکعب به 12 کیلوگرم بر مترمکعب، اصلاح هدف و دامنه کاربرد، ابعاد نشیمنگاه، نشانه‎گذاری و ... اذعان کرد که تا ابلاغ رسمی و انتشار اصلاحیه انجام شده در روزنامه رسمی کشور، استاندارد فعلی یک سند ملی بوده و دارای اعتبار است.

وی اشاره کرد: تدوین استانداردهای ملی کشور، پایه و اساس علمی داشته و شیوه تدوین، نگارش و تهیه آنها با شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشور، همساز است.

وی تعداد تولیدکنندگان پلی‎‎استایرن استانی را 13 کارخانه اعلام کرد و اذعان داشت: 11 کارخانه پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران را اخذ کرده‎‎اند ولی چهار کارخانه به دلیل عدم رعایت ویژگی‎های استاندارد مذکور، ابطال شده است.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول