اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درکارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان استان

رعایت اصول استاندارد تولید کنسانتره دامی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رعایت اصول استاندارد تولید کنسانتره دامی در کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان استان ضروری است.

رعایت اصول استاندارد تولید کنسانتره دامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی صبح امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان با هدف بررسی مسائل و مشکلات این بخش تولیدی اظهار کرد: کنترل و نظارت مستمر کارشناسان بخش دولتی از انبارها، نظارت بر چگونگی نحوه تولید همراه با نمونه‌برداری از تولیدات کارخانه در کنار بررسی پاسخ آزمایشگاهی نمونه‌ها، مهر تأیید بر سلامت تولید کنسانتره است.

وی با تاکید به این مطلب که تمام کارخانجات تولید کنسانتره دامی در استان، الزام دارند ضمن رعایت اصول استاندارد تولید محصول، شناسه تولیدی را در داخل بسته تولیدی قرار داده و سپس آن را بسته‌بندی کرده و به بازار مصرف روانه سازند، افزود: این امر موجب می‌شود علاوه برحصول اطمینان دامداران از محصول تولیدی در کارخانجات، جلو سوء استفاده‌های احتمالی سودجویان نیز گرفته خواهد شد.

عبداللهی با اشاره به این موضوع که در تعیین جیره غذایی دام‌ها، مقدار بعضی از مواد افزودنی کنسانتره مانند مواد معدنی از یک درصد تجاوز نمی‌کند، گفت: مخلوط کردن یکنواخت آن فقط به وسیله دستگاه‌های مجهز ممکن است، در کارگاه‌هایی که تجهیزات کافی ندارند، این یکنواختی صورت نگرفته و در بیشتر موارد می‌تواند موجبات مسمویت دام‌ها را نیز فراهم سازد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در واحدهای دامداری و کارگاه‌های کوچک به دلیل کمبود وقت و مواد اصلی، ساخت کنسانتره بدون توجه به کسری بعضی از مواد به عدم رعایت فرمول جیره منتهی می‌شود، افزود: در نهایت این موضوع باعث کمتر شدن تولید، آسیب دیدن دام و خسارت دیدن دامداران می‌شود.

انتهای پیام/60001‌/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول