اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب:

رمان‌های ایرانی دور از استاندارد است

خبرگزاری فارس: برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب گفت: مسئله‌ای که در نگارش رمان‌های ایرانی پررنگ است، دور بودن از استاندارد‌های تعریف شده این گونه ادبی است.

رمان‌های ایرانی دور از استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مهرداد موسویان، برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب، امسال با دو رمان و هفت داستان کوتاه در پنجمین جشنواره داستان انقلاب شرکت کرده است.

سید مهرداد موسویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره داستان انقلاب افزود: جشنواره داستان انقلاب فرصت مناسبی برای نویسندگانی است که می‌خواهند در زمینه انقلاب اسلامی قلم بزنند و در طول چهار دوره برگزاری توانسته آثاری را که نویسندگان در این سال‌ها نوشته‌اند، توسط داوران حرفه‌ای ارزیابی و بررسی کرده و سپس به چاپ برساند.

 وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر رمان در میان مخاطبان جای خود را بهتر از داستان کوتاه پیدا کرده است که همین لزوم توجه به این امر را شدت می‌بخشد.

نویسنده رمان «شرح پریشانی» خاطرنشان کرد: مخاطب عام رمان را می‌پسندد، زیرا در داستان کوتاه خواننده با یک صحنه، ‌عکس یا تصویر رو‌ به‌ ‌رو می‌شوند، اما رمان مبنای فلسفی دارد و مؤلف به نوعی عقاید خود را در آن می‌گنجاند.

وی خاطرنشان کرد: در نگارش رمان فرقی نمی‌کند مؤلف درباره چه موضوعی کار می‌کند بلکه پیامی که رمان به مخاطب منتقل می‌کند، مهم است.

برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب یادآور شد: مسئله‌ای که در نگارش رمان‌های ایرانی پررنگ است، دور بودن از استاندارد‌های تعریف شده این گونه ادبی است.

سید مهرداد موسویان، مدرس کارگاه داستان نویسی مقدماتی حوزه هنری استان همدان و نویسنده آثاری چون مجموعه داستان «شهید خودم»، «آخرین مرد ایستاده» رمان «اذان بی‌موقع» و...  است که رمان «میوه‌های رسیده»اش برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب شد و هم‌اکنون در فروشگاه کتاب سوره همدان واقع در سینما قدس در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

پنجمین جشنواره داستان انقلاب، بهمن ماه سال‌جاری در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89003/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول