اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

رعایت استاندارد ملی در ساختمان‌های در حال احداث آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تمام ساختمان‌هایی که به صورت مجوزدار در استان ساخته می‌شوند مقررات ملی ساختمان در آن‌ها رعایت می‌شود.

رعایت استاندارد ملی در ساختمان‌های در حال احداث آذربایجان‌غربی

خلیل محبت‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر مقررات ملی ساختمان در تمام ساختمان‌های آذربایجان‌غربی که با مجوز ساخته می‌شوند اجرایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت ساختمان‌های اداری استان از نظر استحکام، تصریح کرد: در ساختمان‌‌های عمومی نیز مهندسان ناظر برای اجرای مقررات ملی ساختمان نظام کافی و لازم را دارند.

محبت‌خواه با تاکید بر رعایت استانداردهای لازم در ساخت و سازها، افزود: رعایت استانداردها از دید اداره راه و شهرسازی به دور نمانده و نظارت مستقیم بر نحوه ساخت و سازها در استان داریم.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در این زمینه، خاطر نشان کرد: باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام گیرد تا شاهد رعایت صددرصدی مقررات ملی ساختمان باشیم و نیازی به ناظر این اداره کل در ساخت و سازها نباشد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به شناسایی ساختمان‌های غیر استاندارد و ناامن، تصریح کرد: برای اینکه در زمان وقوع زلزله با مشکلاتی از جمله ریزش اماکن عمومی و مسکونی مواجه نشویم نیاز است تا در مرحله نخست ساختمان‌هایی که استاندارد نیستند را مورد شناسایی قرار داده و در مرحله دوم نسبت به استانداردسازی آن‌ها اقدام کنیم.

محبت‌خواه با اشاره به ایمن‌سازی اماکن روستایی در استان، افزود: به همت دولت نهم و دهم ایمن‌سازی اماکن روستایی در دستور کار دولت قرار گرفت و برای این منظور اماکن روستایی نیز نوسازی و مقاوم‌سازی شدند.

این مسئول با اشاره به ساخت مساکن مهر به صورت استاندارد در این استان، اعلام کرد: مساکن مهر استان نیز بر اساس استانداردهای ملی ساختمان احداث شده‌اند و در این زمینه روش‌های سنتی کنار گذاشته شده‌اند.

انتهای پیام/61001/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول