اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انستیتو پاستور شمال کشور خبر داد

ساخت نانو داروی گیاهی برای درمان بیماری نیوکاسل

خبرگزاری فارس: رئیس انستیتو پاستور شمال کشور از تلاش برای ساخت نانو داروی گیاهی برای درمان بیماری نیوکاسل در این مجموعه خبر داد.

ساخت نانو داروی گیاهی برای درمان بیماری نیوکاسل

محسن آسوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه تولید برخی از کیت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی در این مجموعه صورت گرفته است، یادآور شد: در حوزه مرکز رشد هم هسته‌های مرکز فناور و کارهای دانش‌بنیان در انستیتو پاستور شمال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات آزمایشگاهی در بخش هاری و بتولیستم منحصرا در انستیتو پاستور شمال نمونه‌های پنج استان شمالی در آمل بررسی می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک مرکز تشخیص سلولی ملکولی نیز در آمل راه‌اندازی شود.

آسوری با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات در حال انجام با حمایت اداره کل دامپزشکی راه‌اندازی آزمایش تشخیص بیماری‌ها‌ی طیور مازندران در این مجموعه است، افزود: در زمینه تب برفکی نانو داروی گیاهی در مرکز رشد این انستیتو توسط عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان و هسته فناور مستقر در مرکز رشد پژوهشکده شمال کشور تهیه شده که در تعداد زیادی کار بررسی و پاسخ خوبی نیز حاصل شده است.

وی گفت: نانو داروی گیاهی برای بیماری نیوکاسل طیور نیز هم در دست بررسی است که امیدواریم این طرح نیز به نتیجه برسد.

رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور با بیان اینکه این پژوهشکده در حوزه پژوهش هم به صورت مستقل و هم در قالب همکاری مشترک با سایر دانشگاه‌ها استان و کشور کارهای پژوهشی را انجام می‌دهد، افزود: این مجموعه از پایان‌نامه‌های دانشجویانی که علاقه‌مند هستند از تجربیات پژوهشکده استفاده کنند نیز استقبال می‌کند.

آسوری با اعلام اینکه بر اقدامات پژوهشی این پژوهشکده تاسیس موزه محققان شمال کشور را در دستور کار قرار داده است، گفت: این طرح با پشتیبانی وزارت بهداشت، انستیتو پاستور ایران و وزارت علوم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد انجمن خیران حامی پژوهش با این هدف که حمایت از کارهای پژوهشی و فناورانه را در دستور کار قرار دهد نیز در این مجموعه صورت گرفته است، گفت: در حوزه آموزش انستیتو پاستور به صورت دوره‌های کوتاه مدت کارگاه‌ها و سمینارها و مهارت آموزی‌هایی را برای علم‌آموزان و دانشجویان تدارک دیده است.

انتهای‌پیام/86011/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول