اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر:

مدیران بوشهری تعامل سازنده‎ای با پارک علم و فناوری دارند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: مدیران و مسئولان استان بوشهر با مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس تعامل مطلوب، مثبت و سازنده‎ای دارند.

مدیران بوشهری تعامل سازنده‎ای با پارک علم و فناوری دارند

عبدالرحمن دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: پارک و مراکز رشد دارای ظرفیت‎های خوبی هستند که براساس نیازمندی دستگاه‎های اجرایی برنامه‎ریزی می‎شوند و امیدواریم شاهد این باشیم که استان بوشهر بیش از پیش از راه پژوهش به توسعه بالاتر رسیده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری چهار مرکز رشد و سه مرکز نوآوری فعال در دانشگاه‎های استان بوشهر و 21 شرکت پارکی دارد که واحدهای تهیه و توسعه آنها در آنجا فعال هستند.

دشتی تصریح کرد: این شرکت‎ها، شرکت‎های بزرگی هستند که نیاز به کمک‎های مالی ندارد اما ما به پشتیبانی این شرکت‎ها نیاز داریم.

معاون پژوهشی پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر یادآور شد: از کسانی که ایده‎هایی دارند و به مراکز ما مراجعه می‎کنند حمایت‎های مالی، فضایی و امکانات خدماتی می‎کنیم.

وی اضافه کرد: پس از این که توسط این افراد محصولی تولید شد ما موظفیم نسبت به بازاریابی آنها پیگیری و اقدام کنیم و تا اینها را به بلوغ صنعتی نرسانیم و وارد بازار نکنیم دست برنمی‎داریم.

دشتی گفت: تمام انجمن‌های علمی را تحت حمایت خواهیم گرفت، کنفرانس‎های ایده‎پروری را فراهم و شرکت‎ها را در این زمینه فعال خواهیم کرد.

وی در ارتباط با هدف از تأسیس مرکز رشد در شهرستان دشتی گفت: در شهرستان دشتی روی دو محور تمرکز کرده‎ایم که یکی کشاورزی و دیگری نفت سنگین است و شرکت‎هایی را در این دو زمینه فعال کرده‎ایم و در حال حاضر پنج طرح در دست بررسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: هدف از راه‎اندازی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج که در چند روز گذشته انجام شد، زمینه ایجاد ایده‎های جدید و به تبلور رساندن تفکرات اساتید و کسانی که به دنبال کارهای تحقیقاتی و پژوهش هستند را در دانشگاه فراهم می‌کند.

علیرضا چمکوری افزود: مرکز نوآوری موجب فراهم کردن زمینه کاربردی شدن ایده‎های جدید می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: بی‎شک تولید مقالات علمی ما را به نوآوری خواهد رساند و تولیدات علمی، تحقیقاتی و پژوهشی نیز باعث شکوفایی و تلاش محققات در این امر خواهد شد.

چمکوری اضافه کرد: آغاز به کار این مرکز نوآوری موجب می‎شود دیدگاه‎های فردی در محیط دانشگاهی را ارتقاء و گسترش دهیم.

وی یادآور شد: شهرستان دشتی دارای ظرفیت‎های بسیار زیادی در حوزه‎های مختلف است که می‎توان به بخش کشاورزی و صنایع نفت و گاز اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج یادآور شد: اخیرا بحث حوزه و دانشگاه به یک بحث چالشی تبدیل شده است ما امیدواریم بتوانیم با راه‎اندازی این مرکز ایده‎هایی که بتواند به این دو حوزه کمک کند و تولید فکر داشته باشد را در اختیار این بخش قرار دهیم و شکاف بین صنعت و دانشگاه را پرکنیم.

انتهای پیام/6601/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول