اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی همدان:

تولید فناوری در کشور پایین است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رشد تولید علم در کشور بالا اما تولید فناوری پایین است.

تولید فناوری در کشور پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حیدر طویلانی ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر 11 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد، یک مرکز موافقت قطعی را دارد و طرح‌هایی که به نفع مردم باشد را ارائه می‌کند.

وی به فعالیت مراکز تحقیقاتی فعال در دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره و خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا سه مرکز جدید نیز به جمع این مراکز تحقیقاتی اضافه شود.

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: رشد تولید علم در کشور بالا و تولید فناوری پایین است که با این وصف باید به جایگاه هر یک از این 2 مقوله مهم توجه شود.

وی با ابراز نگرانی از کاسته شدن ارزش برخی مقالات نیز پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش‌محور را یکی از راهکارهای رفع این مشکل قلمداد کرد.

طویلانی بابیان اینکه در سال گذشته مجوز مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه دریافت شد، عنوان کرد: با تحقق این موضوع طرح‌ها به ثروت تبدیل می‌شود که با همکاری رئیس دانشگاه نیز فضای مناسبی در بیمارستان مباشر برای این مهم اختصاص یافته است.

وی از ایجاد معاونت‌های پژوهشی در دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت و مدیریت پژوهشی در دانشکده پرستاری طی سال گذشته خبر داد و افزود: این موارد افزایش تعداد طرح‌های تحقیقاتی را موجب می‌شود.

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی همدان احداث آزمایشگاه جامع تحقیقات در پردیس دانشگاه، احداث کتابخانه مرکزی و آزمایشگاه حیوانات در پردیس دانشگاه را نیز خواستار شد.

در پایان این مراسم از 19 عضو هیئت علمی، سه کارمند و 10 دانشجوی پژوهشگر برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول